Blomster og kjærlighet..


I
et par dager
nå så har jeg kjørt rundt
 med bilen min full av friske fargerike
sommerblomster!

Det
 føles nesten som
å ha hele favnen full av
kjærlighet!

Men
i morges
så skjøv jeg opp bildøren ..
og da kom blomster-kjærlighetfølelsen
smygende -
for

endelig!

Nå tar jeg sjansen!
 På å plante ut sommerblomster - selv om det alltid er litt risikabelt for frost
før 17 mai - det har jo  skjedd før!




Herlig
 å skyve opp bildøra,
 sette alt utover og bare titte på 
alle

blomster-kjærlighetfargene!











Så masse kjærlighet og fargeglede i ei kasse med sommerblomster!






Trulte
fikk byttet de
 avblomstrede påskeliljene sine i 
dag med bitte små rosa
hengeplanter..





og

ny
krukke

 i
Trultevinduet..

















For
 en nydelig søndag!
 Med så masse blomsterglede og
Trulte-kjærlighet!

Og -


fort som disse
 gode dagene bare kommer -
blir ei stund og 
går..

men

i
dag husket
jeg å si til meg selv at
det er nettopp disse
 dagene..

disse
verdifulle dagene med
 små gleder, solskinn, hverdagslykke, blomster og
kjærlighet

det
er jo dette som er selve
 livet -

det
 er så lett 
å glemme hva alt egentlig
 handler
 om..

mens
livet vårt rusler
forbi

 ikke
sant?




I dag så bakte
jeg hjerte-scones som du ser på bildet til søndagslunsj -
 du finner oppskriften på matbloggen min
 Humlehagemat. 




SOMMERFUGL - ØYEBLIKK

den lille lykkefølelsen
som titter innom
som sitter et lite øyeblikk på skulderen
skaper den intense gleden

forsvinner fort
et lite pust

et sommerfugl-øyeblikk 

en gave
en hendelse
en berøring

av en sommerfuglvinge
på kinnet

et lykkefølelse-øyeblikk

en håndfull små
sommerfugl-øyeblikk
i tiden


(Diktet SOMMERFUGL-ØYEBLIKK fra boken min 
  Pusterom i ord og bilder, s. 139)





Ta vare på 
dine fine små sommerfugl-øyeblikk 
til vi sees igjen!


Kjærlig hilsen Else Britt

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg