Ruskevær-roser..


I morges så var det
 nesten fasinerende når jeg kom
ned til sjøen - for det var et sånt skikkelig ruskevær!

 Ja, det rusket så inderlig
 opp i både kropp og sinn - og sjøen slo opp mot stranden, 
så jeg måtte ta meg en runde omkring for å se om det var noe jeg måtte ordne med etter de kraftige vindkastene i natt!




Jeg ble stående
å kikke på bølgene som slo og slo -
og lytte til de kraftige lydene mens jeg trakk jakka
 tettere rundt meg..

det er så
absolutt når vi opplever naturkreftene og  kontrastene
omkring oss i naturen at vi virkelig kjenner
 at vi lever!

Det er da det bruser i blodet!


" Mennesket har
 behov for å kjenne
vinden og regnet, røre ved
jorden og kommunisere med
naturkreftene. Like viktig er det
å kjenne de usynlige energiene.
De finnes der som en enorm
usynlig verden, lik et isfjell der
vi bare har fått et glimt
av toppen"

ukjent



I hagen lå det blomsterpotter omkring
som vinden hade lekt seg med - og fiberduken på grønnsakene var blåst vekk og
fugleburet lå på bakken - og Trulte-blomstene?

De
 danset samba til
 musikken som vinden spilte fra sørvest,
og så ganske fortumlet og slitne ut etter all 
dansingen i natt!




I
 går så 
plantet jeg to nye 
klatreroser -

men
jeg hadde jo 
ikke tenkt at de skulle bli 
ruskevær-roser og få sånn hard 
medfart!

Håper
 det går bra 
med Sympathie og Flammentanz!
De var jammen litt preget av all sambadansingen
med den innpåslitne vinden fra 
sørvest i natt de 
også!


Ruskevær-roser..



og

ruskevær-fletteloff!

Oppskriften finner du her på Humlehagemat.


Øyeblikkene er her og nå.

Øyeblikkene

er 
det 

vi 
har. 

Gikk
vi glipp av
dagen i dag fordi vi ikke var
tilstede?

Det
 var

 bare

 en
helt
alminnelig

 hverdag

i
dag.


vanlig.

Men 

du
verden!

For

en
gave!





Takk for at du tittet innom og delte de små hverdagsgledene!

Or hike in the rain or run in the rain or ride in the rain, or...
Kjærlig hilsen Else Britt
 

Kommentarer

  1. Jeg liker ruskevær av og til! Men det er jo synd når det ødelegger ting.
    Ønsker den en fin 17. mai i morgen!

    Vigdis

    SvarSlett
  2. Det er deilig å gå i ruskever når ein er kledd til det...
    Fine bilde som alltid hos deg, og eg kjenner smaken og lukta av nysteikt brød når eg ser bildet ditt.

    God 17 mai-feiring frå Anne-Mari

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg