Juni forteller...





Når
bålet er tent
så går jeg litt omkring
 og bare titter på
juni..





jeg
nyter jo tanken
 på at det enda er ei
god stund til vakre juni reiser
videre!

Juni
har så mye fint å
fortelle!

Om
farger..

om
glitrende
berg og steiner langs
fjøra

om
nydelige
 junimorgener i duggvått
gress!

Om
junivinden
som stryker over
kinnet

om
blomster og
jordbær

om
ærfugl-unger
som flyter som små nøster på
sjøen en stille
morgen

om
juniregnet!

Som 
strømmer

 mot
ansiktet..

og
balsamerer
jorden

om
barn som
smiler og leker i
solen!

Om
gnistrende
blomsterbed

 og 
de søteste små
markblomster som titter opp av
blomsterengen!

Om
sommerminner!

Juni.

Midtsommernatt.

Sammen
med juni får
 tankene puste fritt -
det kjennes som å gå omkring i stille junimusikk
 som bare mine ører
 fanger

og

se
juni slik bare jeg
 husker og kjenner og ønsker
at min juni skal
være.

 Juni
har mye å
fortelle!

Hele
tiden..

og
heldigvis er
 det enda noen dager
igjen

for
jeg har så lyst
til å høre enda flere
eventyr!





Juni
fortalte

om

vill-kaprifol

i
 midtsommernatten!

 Så
 jeg?

 Jeg
skyndte
meg å forevige
den!






Og -

fortalte juni 
om alt som spirer og
gror..




for
jammen
har flittige juni fått fart på 
grønnsakene!

utrolig mye
som skjer akkurat
 nå 
 i

juni!

Det
er ei herlig
midtsommernatt å gå ute i -
sammen med juni som prater hele tiden og har
 så mye vakkert å
fortelle!





Kjærlig hilsen Else Britt


Gratitude can transform common days into thanksgivings, turn routine jobs into joy, and change ordinary opportunities into blessings. ~William A Ward




littlestfinch:  Words to inspire from Maya Angelou.  After hearing that she had died, I wanted to share one of my favorite quotes and though...



Kommentarer

Populære innlegg