Sykkel-lykke....


Det
står en
 splitter ny sykkel på
hushjørnet!




Jeg
husker veldig 
 godt i barndommen da
 jeg fikk ny
sykkel!

Det
ble jo noen ganger
fordi den ble enten stjelt eller
ødelagt - eller rett og slett
utslitt!

Jeg
husker akkurat
som om det var i går den helt
 spesielle 

"ny-sykkel-følelsen!"

Å
bare suse 
avgårde i full fart med
håret flagrende og "litledalsvinden"
som ofte var så sterk der jeg vokste opp,
den var helt super å ha i ryggen for da gikk det så fort avsted
at mammaene stod igjen på veien og ropte
"nå må dere bremse!"

Ikke så fort!

Eller -


ble det en voldsom
motvind hjemover slik at boblejakkene
 blåste seg opp i ryggen - håret stod til værs og det svidde på iskalde øreflipper
 mens vi trødde og trødde til vi hadde blodsmak i munnen -
for det var jo ingen som hadde
 gearsykkel -

det
kom
senere!

Jeg
lærte faktisk
å sykle på en stor skranglete
damesykkel så det ble noen blåmerker - 
og mange knall og
fall!

Ny
sykkel!

Det
var alltid
en så intens følelse
 av

sykkel-lykke!

Jeg
trodde egentlig
at jeg aldri noen gang i mitt liv
skulle slutte å
sykle!

Noen
ganger vi
slutte med noe vi liker å
gjøre

eller
andre ganger
faller enkelte ting
bare ut av livet
 vårt

vi
"glemmer" det
litt

kanskje
vi rett og slett
 gjør helt andre morsomme
ting!




Men
du
verden..

som
jeg har savnet å
sykle!


skal jeg begynne
gradvis å sykle og jeg gleder meg sånn
til å kjenne på den
 gode

"ny-sykkel-følelsen"

igjen!





Jeg
fikk
 spørsmålet

"hva ønsker du deg til bursdagen i år da?"

Jeg
er så glad
for at jeg svarte
sykkel!






Kjære bloggvenner!

Ønsker dere en fin dag - og takk for titten innom Humlehagen!



leven



Love it!





Composición de pared con bici • Bycicle wall composition



Green bycicle



bycicle badge


Kommentarer

  1. Gratulerer med ny sykkel! Kjenner igjen den lykkefølelsen; kjøpte meg sykkel nå i sommer jeg også! ♡

    SvarSlett
  2. Så flott da! Gratulerer! Jeg kunne ikke greid meg uten sykkelen min, for jeg har ikke sertifikat,)
    Ser du har korg på din, jeg har veske:)
    Håper du fikk hjelm også.
    Ha fine sykkeldager!

    :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg