God gammel årgang..


Make stuff; be happy. Words to live by for anyone that loves to #sew or #craft.



Denne symaskinen arvet jeg etter min svigermor, 
og det var ikke måte på alle planene jeg hadde den gangen for mange, mange år siden
 om virkelig å lære meg kunsten å sy!

Jeg kan egentlig å sy helt alminnelige ting.
Jeg har faktisk sydd både gardiner, puter, duker og barneklær en gang i tiden!
Men denne arve-symaskinen behøvde en overhaling og bare fikses litt da jeg overtok den - 
og hva var det som skjedde?

Det ble slik som det gjerne blir med sånt! 

Symaskinen ble satt vekk, og selv om jeg stadig har tenkt på den, så ble
det liksom aldri noe av å sitte om kveldene og skape vakre ting
slik jeg hadde drømt om!

Men i det nye året var dette med
symaskinen noe jeg bestemte meg for å ta tak i, så femten hundre kroner fattigere,
men veldig rik på symaskin-lykke, har jeg nå fått fikset og sjekket symaskinen 
på alle mulige måter - og noe så gøy!





I dag tok jeg altså fram den ny-reparerte symaskinen -
den luktet ny-smurt av symaskin-olje og den sydde så jevnt og fint..
ingen ulyder eller hakking og kutting av tråden lenger heller - den hadde en så
 stille og jevn dur der jeg satt og følte meg så fornøyd og glad!

Mine første prosjekter er faktisk bare å reparere forskjellig her i huset.

I dag begynte jeg å fikse på noen dynetrekk - de hadde ligget lenge innerst i skapet fordi
sømmen i åpningen var blitt ødelagt - så skal jeg fortsette med noen av yndlings-plaggene mine som mangler en søm her og der -

 så nå har jeg ihvertfall planer om å få orden på saker 
og ting utover våren!





Min kjære Bernina av god gammel årgang -
 symaskin-reperatøren fortalte at han hadde aldri reparert akkurat
 denne modellen av Bernina -

men at disse gode maskinene av gammel årgang
lønte det seg å reparere - han mente at nå hadde jeg symaskin til mitt bruk
 resten av livet!




Søndag ettermiddag
i selskap med min Bernina av god gammel
årgang..








Jeg fant også frem
sy-skrinet som er av virkelig god gammel årgang!
Det har jeg arvet med innhold og alt intakt etter en tante -
så i dag var det jammen dagen for å omgi seg
 med gamle minner!

Og -

tankene
gikk i sikk-sakk-takt tilbake
 i tid, mens jeg storkoste meg den fine stunden på
kjøkkenet med min" nye " venninne
 av god gammel
årgang! 





Her
er de to første
 dynetrekkene ferdig
 reparert -

DEN
super-gode
følelsen!




Kjære bloggvenn!

Ønsker 
deg en fin-fin start
 på den nye uken - vi er allerede på full fart inn
 i vår-måneden
 mai!



And maybe tomorrow too.


Kjærlig hilsen Else Britt


Quilt Of Life embroidery design



DIY Beginner Sewing Kit - TUTORIAL is for making the pin cushion on top of jar, + what is included in the jar (not hard, could be EZ hour or so project for super beginner since you could just glue gun the pin cushion to jar top)


Kommentarer

  1. Så flott at du har begynt å sy igjen! Det er kjempekoselig å sitte å sy fine ting i fred og ro :) Ha en riktig fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå gleder jeg meg sånn over den "ny-gamle" symaskinen, veldig kjekt å ta vare på den. :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg