Utfordringer..


Det første jeg gjorde
etter at jeg kom hjem fra den lange reisen min,
var å kikke meg omkring i vårhagen.

Jeg måtte jo få med meg hvilke sprell våren hadde gjort siden sist! 

De gamle påskeliljene som
alltid har stått borte i skogkanten hadde sprunget ut i påsken med velfylte
 frynsete blomsterhoder, og de stod og svaiet så gult i vårbrisen og viste meg at til tross 
for alderens utfordringer så våger de stadig å leve! 

Har du utfordret deg selv i det siste?

For meg er det en utfordring
å reise så langt og lenge avsted som denne gangen.
Når det nærmer seg reisen så gruer jeg meg bestandig litt, fordi jeg synes det er så mye å reise bort fra! Jeg er så oppslukt i dyra, skrivingen og alt jeg holder på med her, så akkurat derfor
bestemmer jeg meg for å likevel slippe taket av og til og bare reise avsted! 

Da er det fantastisk å ha en plass
 som Solhaug Hundepensjonat i Engesetdalen der Egon og Billy får godt stell og pass mens jeg er på tur. Det er alltid den gode følelsen å hente hjem to nybadede, rolige og fornøyde hunder som dufter av nydelig hunde-shampo og krøller seg sammen i sengene sine - jeg ser at de har hatt det godt, og på dette hundepensjonatet får hundene leke mye ute.

Så takk Egil og Maria for at dere to finnes og gjør en så god jobb for dyra og dyre-menneskene!




En
gammel staselig
påskelilje som stadig dukker opp om våren -
den presser seg opp gjennom utfordrende røtter og skrinn jord borte i 
skogkanten..




Så oppdaget jeg hvitveisen!




Som jeg har gledet meg til å se igjen akkurat den!





OM Å VÅGE Å LEVE

Trygghet eller utfordringer -
hvordan ønsker vi at dagene våre skal være?

- Dersom du aldri elsker - får du aldri kjærlighetssorg.
- Dersom du aldri stiller spørsmål- unngår du at noen tror du mangler kunnskap.
- Dersom du aldri drømmer - slipper du å håpe på noe som kanskje aldri hender.
- Dersom du aldri setter deg mål - slipper du skuffelsen over å aldri nå det.
- Dersom du aldri engasjerer deg - slipper du å bruke tid og krefter på noe annet enn det du må.
- Dersom du aldri stoler på noen - vil de aldri skuffe deg.
- Dersom du aldri velger det utrygge - vil du nesten alltid føle deg trygg.
- Dersom du regner med at noe ikke vil fungere - blir du ikke skuffet.
- Dersom du aldri utforsker det ukjente - vil du aldri bli overrasket.

(ukjent)





April- I love SPRING time! In colorado it's still cold, but getting warmer and the trees are coming back to life!






.@chloewess | Starting my new job today  very excited! | Webstagram





Med nydelige vårtegn 
som april har fikset i hagen mens jeg har vært borte -
så ønsker jeg deg ei riktig god helg!




Kjærlig hilsen Else Britt



Kommentarer

  1. Ser under at du har hatt ei fin ferie i sydlegare strøk,
    Godt å ha som påfyll utover vår og sommar.
    Herleg innlegg om hundane på pensjonat og våren heime hos deg.
    Ei fryd å lese.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake, og for noen flotte blomster og bilder du viser. Hyggelig er det også å lese det du skriver. Ha en riktig fin søndag.

    SvarSlett
  3. Takk til dere, ja, har hatt ei utrolig flott reise! :) Godt å komme hjem igjen også, nå gleder jeg meg til litt mer varme i luften og å nyte våren. Fortsatt god søndag! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg