Vårens musikk..


Did you know that Shakespeare is the second most quoted writer in the English langue, first being the bible. Just like the quote above there are lots of quotes by Shakespeare.



For
tiden går Trulte
omkring ute i våren som ei lita
dronning.

Hun
lever midt ute
i den elleville fuglesangen!
Lydene er så fabelaktige, intense og vakre, det høres ut som om fuglene
forsøker å overgå hverandre med spesielle
 lyder og opptredener i 
trærne!






Trulte-dronning


 plass ute i våren og
fuglesangen..





Trulte
har søte beboere i
dette fuglehuset sitt som ser ut som en
trestamme..

og

jeg
forsøker stadig
å forevige den lille fugle-familien -
men da er de alltid 
plutselig borte
vekk!





Men
i stær-kassen
 bor en litt mer bråkete
 familie -

de
 er  slett ikke
 så engstelige av seg heller
og mat-sermonien foregår nesten døgnet
rundt.

Det
er travle tider
akkurat nå for små dunete fugle-foreldre som
skal føde opp neste
generasjon!






Jeg
må innrømme
at jeg koser meg veldig med alle
fugle-lydene. Det føles så spesielt å 
gå omkring ute i
 vårlydene -

spesielt
 grytidlig like før
 dagslyset bryter gjennom har det hendt at jeg måtte
 ut med en av hundene, og i det øyeblikket jeg kom ut i hagen ble bare alt
 forandret fra en trøtt opplevelse til noe 
helt magisk - på grunn av all
fuglesangen!






vakt..






Er de ikke søte?




Har
du gått ute
i våren tidlig på natten eller om morgenen
og hørt på de fantastiske
vårlydene?

Det
er akkurat nå
vi kan høre vårens musikk
overalt!




Ønsker
 deg en fin-fin dag
 ute sammen med alle 
vår-lydene!



Vi sees!


mila marquis illustration


Kommentarer

Populære innlegg