Aldri voksen..




" Som barn så jeg mine foreldre komme
trette hjem og gripe fatt i en avis, og vi visste
at det var umulig å spørre, slik vi unge pleide å
spørre hverandre - om det hadde vært moro i dag?
 Vi kunne jo ikke spørre de voksne om det hadde vært
moro på jobben! Da skjønte jeg at det måtte
være noe helt gæernt med de voksne. Sånn
måtte jeg ikke bli! Senere fikk jeg mottoet:
Litt mer moden, men aldri voksen!


Arne Næss

fra boken
 Sva Marga - Følg din vei


Jeg
synes disse ordene
 er så herlige, så jeg måtte bare dele dem 
med deg!

Når
vi leker oss i hverdagen 
mens vi gjør ganske vanlige ting, så blir
 det jo mye morsommere
ikke sant?

Når
vi velger å leke mer, ja, bli mer lekende mennesker
 så oppdager vi kanskje også at vi flytter noen grenser
i oss selv?

Jeg
har oppdaget at
 når jeg leker meg med å f eks skape noe kreativt, leke med hundene 
eller leke meg med matlagingen, blomstene eller husarbeidet..
eller leke med noe som egentlig kan være litt kjedelig og
 rutinepreget..

eller ja, faktisk -
 så kan vi gjøre en lekende liten vri på det
 aller meste!

Slik føles det 
virkelig mer som påfyll av energi - en slags oppladning av
batteriene underveis..
helt sant!

Noe å tenke på i det nye året?

Kanskje
du har lyst til å leke litt mer..
skape en positiv forandring
allerede i dag?


Ønsker deg
en fin-fin leken dag til vi
sees igjen!



moments






Kommentarer

  1. Kloke og inspirerende ord! Virkelig noe å ta med seg inn i hverdagen og gjøre den mer lekende. Næss levde det ut til det fulle.

    SvarSlett
  2. Viktige ord, og ord til ettertanke. Jeg har lengde tenkt på at den boken til Næss må jeg lese, nå minnet du meg på det! Takk :)
    Ha en strålende, lekende dag :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Jaaaaaa! Aldri voksen - bare mere moden! Fantastisk! jeg elsker Arne Næss! Han er en mentor for meg! Flott at du delte disse ord! :-) Kjempeviktige :))

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    Synes boken om Timotei er så koselig;)
    Fine kvelden til deg!
    Klem Silje Marie;)

    SvarSlett
  5. Ja, jeg vil leke mer. Særlig etter at jeg fyllte 50 så prøver jeg å leke mer, for nå skal mottoet være at jeg gjør det jeg vil, uten å bry meg med hva andre synes! Skal prøve å leke litt i morgen!

    SvarSlett
  6. Kloke ord fra en klok mann og en klok dame som valgte å dele dette med oss :o) Klem fra Nina

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg