Mildere vinder..


Etter
en kuldeperiode
 så blåser det endelig mildere vinder
ute i hagen
i dag!

Og
varmegradene?

De smyger
 seg så forsiktig rundt
 omkring - 

de 
smelter litt
 av isen på plenen..
de lager sildrelyder langs 
husveggen og de lager dryppelyder fra
grenene 

og
så gjør
de velgjørende varmegradene
at jeg faktisk tiner litt opp innvendig
 jeg også!

I
ly ved 
en stor stein i sørhellingen
titter så små påskeliljer
 opp..

de
kjenner nok
 at det er en mild vind
som stryker dem så varsomt på de gulgrønne
 søte liljehodene
i dag!







er det så helt fantastiske
lyder..

av
vinden

og 
suset i tretoppene 
og bølgene som slår og slår
helt opp på marka i hagen - for det er jo
 skikkelig høy flo
i dag!






" The cure for anything is salt water -
tears, sweat, or the sea."

Isak Dinesen





Nede
ved  sjøkanten
 begynte jeg å tenke på
at det nå snart er 
februar!

Er det ikke 
fantastisk deilig å tenke
på?

Men
uansett!

Jeg
ble så inspirert av
alt!

 Av 
den salte luften, lydene og
alt sammen -


jeg skyndte
 meg opp på naustloftet
for å lete fram noen
vårting!

For
jeg bruker
 jo alltid å forandre
litt i huset mitt - til de forskjellige
årstidene!





ble det å ta bort
 noen pynteting til høsten igjen, og fram med
 naturfarger, noen maritime ting og et gledelig gjensyn med
"pacific" kurvene! 

(Riviera Maison)

Kurvene kan
 brukes som lyslykter eller blomster - men jeg bruker dem til det
meste!





har jeg hentet fram noen
skjell..








Tau

og

 skjell

 fra
 fjøra

har
 havnet

 i  
lyslykten..




Joda!

Forandring
fryder!






Det
ble litt lysere og lettere!
Kjenner at jeg gleder meg som bare det til
våren!







Terapi-lyder
 og vakker bølgemusikk og sus av
 milde vinder i hagen min
i dag..

og
skatter

 fra
 fjøra ble med inn
i stua og skapte den bitte lille ekstra 
"beachy" stemningen!

 På 
en helt alminnelig
 mandag!




Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Oi titter det løker opp av jorden alt hos deg, vi har mye vær her i landet på en gang.
    Så fin lykten din er og passer jo så fint hos deg som bor i vannkanten.

    Flotte bilder og deilig stemning i innlegget ditt som alltid, god kveld fra Marit.

    SvarSlett
  2. allerede noe som titter opp fra bakken??
    her er det full vinter ...masse snø og frem til i dag - 20 grader.
    Nydelig i dag med varmegrader og drypping fra taket.......tror ikke kulden er over her enda.

    Kjenner jeg skulle ønsket å bo en plass det var vår nå :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Fine bilder, og så fin stemning i teksten! Sit her og kjenner at eg gler meg til våren eg også. Det nærmar seg, det nærmar seg... (Og samtidig nyt eg vinteren og kulda og... til og med regnet...!)

    SvarSlett
  4. Du verden, så flink du er til å formidle tanker og følelser. Jeg blir så oppstemt av å lese ordene dine. Og nå har jeg mest lyst til å springe hjem fra jobben for å ta fram skjell og andre pynteting for å skape litt vårstemning. Ha en herlig dag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg