Fargeklatter..




bordet
 mitt står det en
 strålende

fargeklatt!





Jeg
kjøpte den med
meg i farten hjem fra 
matbutikken -

så 
blant melk 
og ost og havregryn stod
den der da - og lyste sånn opp nede
 i handlekorga
mi!

Mens
jeg?

Jeg
 vandret
 rundt og rundt i
butikken og kikket ned i korga.. og tenkte
 jøss!

Sett på maken!

For
 den var så utrolig
 søt som et fristende sukkersøtt
bringebærdrops!

Den
var

 så
sukkersøt-spesiell!

Ja, 

den
måtte så
 absolutt bare bli med meg  
hjem

å
være

fargeklatten
min!






Her
står den og lyser på
bordet



sukkersøt-spesiell..






Ute
i hagen
er det ikke så mange
fargeklatter
enda -

men
grønnkålen!


Det
er
jo

 en
 fargeklatt-glede!

 For
Trulte!






Grønnkål


rot

fra

i
fjor..





og
da kommer
sukkersøte fargeklatt-Trulte
 pilende

 for
 å sjekke den deilige
overraskelsen sin - så blid og 
fornøyd!

Jammen
har vi en gryntende liten
fargeklatt-glede på fire små
bein!

Fargeklatten
min!







holdt jeg nesten
på å tråkke på denne vakre
fargeklatten!

Har
du 
sett!

Men
 jeg så den nesten
ikke!

For
av og til
 så ser vi ikke alle de flotte 
fargeklattene rundt
oss!

Noen
fargeklatter

 gjemmer
seg

 litt..

noen
 er alltid der!
 Slik at vi kan bli litt
bortskjemte..og kanskje ta disse nydelige fargeklattene som en
selvfølge?

Noen
fargeklatter
 oppdager vi først
når vi virkelig behøver
dem!

Og
noen..

når
vi
savner
dem..

og
lengter


veldig

etter
dem!

Noen
fargeklatter
trives i bakgrunnen..
men slår ut i full strålende 
fargeklatt-glede når det
trengs!

Noen
blir herlige fargeklatter
når de får blomstre, vokse og får næring
i riktig miljø!

Er
 det ikke
fabelaktig?

Med
 alle

 fargeklattene?

Fargeklattene!

Som
beriker
hverdagen  

og
gir


masse
fargeklatt-glede!




Trulte
følger nøye
 med meg helt til jeg er på vei
 inn i  huset
igjen

før
hun smaker
 på den grønne og 
 saftige

overraskelse-fargeklatten 

hun
fikk!






Inne
husket jeg plutselig på
at jeg bakte jo havremakroner i går- 
det skulle være en liten overraskelse for å sette 
litt farge på en alminnelig dag - det ble som en slags 
fargeklatt

til
ettermiddagskaffen

det 
også!

En
aldri så liten
fargeklatt-glede!

For
vi behøver små fargeklatter
rundt oss som lyser opp og stråler litt
mot oss -

kanskje
 du også er så
 heldig å ha noen fine fargeklatter
rundt deg?

Kanskje
du er en fargerik fargeklatt
selv!

Det
går også an å kjøpe
 noe som gir en aldri så liten fargeklatt-glede i øyeblikket..
sånn som blomsten min fra matbutikken -
 eller kanskje få inspirasjon til 
å skape noe selv?




Havremakroner a la Humlehagen.

Oppskriften står under etiketten Mat på bloggen.




God fargerik torsdagskveld - vi sees!


Kommentarer

  1. Fine fargeklatter som gir hverdagsgleder! :)
    Ha en god kveld!

    SvarSlett
  2. Fine fargeklatter, og Trultemor, den fineste av de alle :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg