Løvetann-gleder..



I
kveld ble jeg så
hoppende dansende glad fordi jeg oppdaget plutselig at 
løvetannbladene har vokst seg så store
 som bare det de siste
dagene!

Tenk!

Etter
en lang vinter
 kunne jeg bare gå rett ut i matfatet å plukke flere never
med favorittmaten til Flagre..ja, så ferske, gode, mørkegrønne sprø
 løvetannblad!




Dette
er gull for ei lita
kaninfrøken..




Flagre 
var litt i hvilemodus
når jeg kom ellevill med mine
løvetann-gleder..

men
du vet at vi bruker
ofte å lurekikke på hverandre her i Humlehagen -
så etter ei stund lurekikket jeg litt på henne, og da var
absolutt hvert eneste blad spist
opp!





var jeg på besøk hos ei kjær
venninne i dag..

og
der ble det enda flere
gleder!





Det
lå en pakke i rosa silkepapir
ved siden av fatet
mitt!




Dette
er noe som er alle tiders å bruke
når det er litt kjølig - men for varmt i været med vanlige hansker og
votter, de luner litt og er veldig
praktiske!

Jeg
elsker slike fingerløse hansker
når jeg går på tur med hundene, for det er så enkelt å bruke hendene - av og på med båndet - ta godbiter fra lomma og likevel ha litt varme på hender og håndledd på en kjølig
morgentur!




Dette
er ikke hekling og ikke er det strikking - 
neida!

 Teknikken
 er helt ny for meg, det kalles for
 pjoning -

 det
 heter altså å pjone et par 
hansker!




Gleder meg til å bruke dem!




Mmmm..


fikk jeg en nydelig
te..




Jeg
koser meg med den deilige
teen min  i kveld....

og
tenker gjennom dagen
min..

for
jeg
er


takknemlig

 for

levd
liv!

For
vennskap

og

kjærlighet

og
så er det bare så
rart!

Har du også tenkt over det?

At jo mer 
vi føler takknemlighet for noe -
 og jo mer vi takker for gledene  i livet
 vårt - 

jo 
mer oppdager vi av ting rundt oss
som vi har å takke 
for!

For -

når
vi teller gledene våre
i løpet av en
 dag..


åpner det jo
 øynene våre og skaper et slags perspektiv på
livet?




Ønsker deg en fin-fin kveld!

Det er mange 
som titter innom meg i Humlehagen for tiden -
 jeg har fått så koselige mail, og noen forteller meg at de smiler..og av og til feller ei tåre når de leser..noen har fortalt meg at bloggen betyr mye for dem i hverdagen..at de er blitt mer bevisst på små gleder og betydningsfulle detaljer i hverdagen sin -
og det er det utrolig koselig for meg å høre- 
GLEDE!

For
da er vi nok ganske like -
 sånn er det med meg 
også..

jeg
kjenner meg godt igjen i
dere!



Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Så nydeleg eit innlegg Else Britt!
    Vennskap og gleder.. Mat og prat..
    Ei uventa gåve! (Eg kunne pjoning ein gong, men er visst gått i gløymeboka)
    Og så løvetanngleder! Herleg!!

    Takk at du deler!

    klem og god natt :-)

    SvarSlett
  2. Herlige overraskende små oppmerksomheter betyr aller mest.

    SvarSlett
  3. jeg fikk noen deilige sokker i samme farge som dine pulsvanter til jul....dem var strikket (pjoning) - så morro!

    nå begynner snøen å trekke seg sammen, men løvetann tar det nok litt tid før vi får se ....kjenner jeg gleder meg, selv om jeg forbanner dem lenger ut på sommeren :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. det er herlig når våren kommer såpass til syne at løvetannen spretter frem. det er ikke verst da - og gjør kaniner gla :)
    Og du, så heldig du var - så kos å få en slik gave da! slike pulsvarmere har jeg også i en litt annen farge og har masse glede av dem. Også du? ikke rart du får tilbakemeldinger på bloggen din - jeg har sagt det før, og sier det igjen - du treffer på et snodig vis nesten hver gang - blir gla - og noen ganger både rørt og ikke minst tankefull. du er bra. klem

    SvarSlett
  5. Nesten ikke til å tru - men, jeg misunner deg løvetannbladene.
    For når løvetannen kommer da blir det sommer :)

    Og som vanlig kloke og gjennomtenkte ord fra deg.

    Klem

    SvarSlett
  6. Så godt å høre at du får mange gode tilbakemeldinger! For det fortjener du for alt du deler, for tiden du bruker og fordi du er så god på dele gleden ved de små ting. Hverdagslykken vi alle har dersom vi er villig til å se det.
    Kanin+løvetann=Lykke

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg