Vårlyder..



Om
morgenen 
våkner jeg så ofte nå for tiden -
av små bankelyder oppe på
 soveromstaket
vårt!

Det
er flere skjærer som
danser så lystig omkring, det er så masse dunk,dunk
 der de hopper avgårde - og lager
 et muntert og
 høylytt

 godmorgen humlehagen-show

 
 morgenkvisten!




Så -

har jeg
dette koselige lille huset
som er bygd fast ute
 på

 soveromsveggen

det
har bare alltid vært
 der!

Og
 jeg ?

Jeg
har ikke
 hatt hjerte til å ta det
bort..

for
innerst inne så gleder jeg
meg jo litt..

til
vårlydene

jeg
 vil ikke
 unnvære den opplevelsen
det er hver eneste vår når den vesle meisefamilien 
flytter inn!

I
morges lå jeg 
og lyttet til dansingen på taket
 og raslelydene inne fra det lille huset -
ganske herlig!

Så 
små vinger
 som slo mot veggene inni der - og snart blir
det nok ganske mye kvitrelyder
også!





Og -
vårlydene?

De
 bare fortsetter utover 
dagen!

Det 
er nesten som
 en slags meditasjon å være
ute om ettermiddagen nå fortiden - med hjertedøra si åpen
 på vidt gap mot våren og bare få ta 
i mot!

Alle
vårlydene!




I
dag fikk Fuschiaen flytte
ut..




men
jeg stod lenge å 
beundret den i vinduet..og plutselig
skjønte jeg hvorfor den også kalles Tåre - det ligner jo litt på
ei tåre og så er den jammen rørende
vakker!





ble den
 omsider med ut
da..

 i 
alle

de
overveldende

vårlydene..

fikk
større potte
 og ly under tak for å beskytte
de søte tåre-knoppene sine nå i 
starten!





Små
vårgleder


en
ettermiddag
ute

de 
spesielle

vårlydene..






Du er til. Du er
et menneske. Det er
alt du behøver for
å bli lykkelig.

ukjent








Sitronmelissen
ble også med ut til de intense vårlydene etter noen dager
på kjøkkenet..




og
fikk plass øverst i
urtekrukka..




Husk
å gi deg selv litt
fri!

Et
aldri så lite
friminutt ute for å bare lytte til de vakre
vårlydene!

Fuglesangen
og alle de fine vårgledene som dukker
opp rundt oss nå - er små gaver til
deg og meg!





I
morgen 
kommer en ny spennende vårdag
og da sees jo vi igjen!

Gleder meg til du titter innom!


Kjærlig
hilsen

Else Britt


Kommentarer

  1. Her var det jammen meg mye fargerikt og flott!Koselig med fuglebur og plantestell!Fuchsia er så nydelige !

    SvarSlett
  2. Nyter de nydelige vår-bildene dine.
    Og det er noe magisk med alle fugle-lydene om dagen!
    Jeg har også et par reder oppunder taket og et skjærepar i nærmeste tre og koser meg med det.

    SvarSlett
  3. Vakkert Else-Britt:)
    Så deilig å væremidt i vårlydene...når jeg pusler i hagen eller sitter og nyter i veksthuset...da er de virkelig tilstede:))
    Ha en fin 1.Mai:))

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg