Små fredagsgleder....







Min
fredag startet
 med en alldeles deilig 
fjelltur!

Vi 
gikk og vi gikk!
 I korte solglimt, i frisk champagneluft 
og lett tåke - blant  ulne tåkedotter som danset samba over lyngen og inn mellom krattet -
og fuktet huden vår og laget krusekrøller i
håret! 




Egon
storkoste seg i passelig
tempo - for han begynner å bli en eldre
 herremann!

Stødig
og god følger han nøye med 
at alle i flokken holder plassen
sin!




Billy
er turfølgets
 morsomme klovn!
Han sørger alltid for
 underholdningen - og i dag gjorde han et kjempehopp
på flere meter fra en høyde og rett ned i et vann - så svømte han like godt videre
 mens vi gikk langs vannet - for vann er de
helt store for
Billy!

Det
skjedde så fort, 
men tror nok at det hoppet kunne blitt litt av et
blinkskudd!





En 
kjempefin start på
fredagen!

turen gikk jeg 
å tenkte på en
 liten

fredagsglede!
 
Jeg
gledet meg sånn 
til å komme hjem for å prøve
den nye formen jeg har kjøpt til
kjøkkenet!





Jeg
bytter ut
 litt kjøkkenutstyr for
 tiden - spesielt er jeg så lei av slitte og ripete
former!




( Obs Hypermarked)



















Veldig
lett form, gode håndtak og høy kant, slik at den også kan
brukes til lasagne.





For
tiden bugner det
av rød og grønn basilikum i vinduskarmen
min!

Lykke!





Den
smaker og dufter
fabelaktig!









" Fantasi er viktigere enn kunnskap "


Albert Einstein (1879-1955), tysk-sveitsisk-amerikansk fysiker





Jeg
tenkte å bruke fantasien
i dag!

For å prøve formen!

Jeg
kniper av ganske mye
basilikum - ja, ihvertfall fire-fem never tror jeg -
så dikter jeg bare i vei med de indgrediensene som
jeg vet at jeg har i 
kjøleskapet!

Jeg lager en tomatsaus
 uten oppskrift,  med hermetiske tomater, løk, hvitløk, raspet gulrot, litt raspet squash, raspet søtpotet, tofu, bladpersille, oregano, mynte og timian fra hagen, 
salt, pepper og olivenolje.

Alt er bare sånn cirka!

Lager litt hvit saus, og legger alt lagvis med noen lasagneplater og ost på toppen.




Tofu legger jeg i dag oppå
 tomatsausen istedenfor kjøtt, slik at dette blir en
 vegetarisk fredagsrett!

Det ble godt!
 Og jeg er veldig fornøyd med formen - den besto testen 
med glans!





Mye
deilig krydder i 
hagen for
 tiden!


 har jeg bestemt 
meg for å bruke hagekrydder hver dag -
 og  trikse og mikse litt - og tenke på 
Albert Einstein..
virkelig

 bruke
fantasien!





God
 fredagskveld 
kjære bloggvenn - der du er -
 denne fredagskvelden
 i juli!

Takk
for at du
 kikket innom og delte de små
fredagsgledene!

Gleder meg som alltid til neste gang vi sees!










Kjærlig
hilsen

Else Britt








Kommentarer

  1. For en herlig start på dagen, for ikke å snakke om den avslutningen :o) Hørtes skikkelig godt ut! Fortsatt god sommer :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. For ein herlig dag du har hatt!
    Måtte natta og helga bli like god :-)

    Sommarklem

    SvarSlett
  3. Nå ble jeg inspirert. Til å koke en tomatisert varmrett med masse krydder fra hagen. Mmm…
    Den ildfaste formen din så både fin og praktisk ut. Slik kan man ikke få nok av.
    Jeg har sådd gresk basilikum. Små blader, mye smak. Skal knipes jevnt for å buske seg mer. Har gitt bort mange av dem.

    Fin helg ønskes deg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg