Trulte-trær..



I
fjor plantet jeg
et epletre utenfor hos
Trulte!

Men
i år har
 jeg rett og slett flyttet det fine
epletreet
mitt..

det
stod der og sturte..
ja, det hang med greinene sine og trivdes ikke
noe særlig på plassen
sin..





hadde jeg disse to
piletrærne!




De
stod i store krukker -
men samme hva jeg gjorde, så var de liksom litt
fargeløse..

med
gulnede 
blader og egentlig
 hadde de altfor for liten plass for å kunne
boltre seg fritt med røttene
sine!





epletreet?

Det
flyttet bort til
en annen del av hagen sammen med et annet
epletre..




Og
piletrærne?




De
ble

 nye
 Trulte-trær..





strutter de så
gnistrende grønne
og smiler så hjertelig i gjødslet og
 god

næringsrik jord!





Plutselig
så jeg at alt bare
 stemte!

Alle fant plassen sin!

Når
levekårene ble gode!
Med tumleplass til å utfolde røttene sine
litt hjelp på veien - og med de riktige omgivelsene for å leve
 et godt liv!

Slik blir det når alt stemmer!

Jeg
behøver sikkert ikke å si
noe mer?

Ja, 
for du tenker
helt sikkert det samme som
meg?

At
akkurat slik er det
med deg og meg
også?

Hvis
vi 

skal 
blomstre?

 Og
vokse?

 Som 
mennesker?

Få ting til å stemme i livet vårt?




Jeg
går og kikker på
trærne..

og
hjertene..

synes
det ble så 
koselig!

Så jeg
 kjøpte meg like godt
 en

  Trulte-benk

også..

der
kan jeg sitte å se
på alt det rare Trulte holder på
med

det
er så lite..
men det er en viktig del av
hverdagsgledene!


Ser du
 noe eller noen -
 som du kan
gi et lite dytt, hjelpe eller si gode positive ord til
i dag, slik at de kan
vokse?




Her er Trultebenken!


med Trulte-trærne med hjerter


ønsker 
jeg fineste deg
 en kjempefin
 dag!

Der du er!


Gleder meg til vi sees igjen!



Kommentarer

  1. Du skulle nesten startet en slik terapihage du Else! Hagen din er bare et oppkomme av gode stunder:)))

    Sommerklem:))

    SvarSlett
  2. Det er godt å lese det du skriver. Jeg blir rørt og glad.

    SvarSlett
  3. Hvor er det dog en fin og sød side, du har med dejlige ORD!
    Hilsen Jette

    SvarSlett
  4. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg