Den ekstra timen....






går kveld
 syntes jeg det var  utrolig deilig å bare sitte å tenke på den ekstra
timen! Det føltes som om jeg plutselig hadde fått så god tid..ja, det kjentes ut som jeg
hadde fått så masse ekstra tid som egentlig ikke var min! Det var en slags luksusfølelse..en følelse av sinnsro..kvelden hadde en slags pussig følelse av fred  der jeg satt og tviholdt på den ekstra timen min! 

 Hva var det
 som skjedde med meg der jeg satt og følte meg -
 så rik?

Så rik - med et overskudd av tid? 



descriptio...



I kveld ser jeg
at jeg har egentlig ikke gjort noe spesielt med den ekstra timen min i det hele tatt! 
Neida! Timen min har bare vært der den! Som en god liten følgesvenn.. jeg har storkoset meg med tanken på den ekstra timen min, jeg har følt meg så heldig - mens jeg har gjort stort sett det samme som ellers! 

Men jeg har
ikke gjort alt på samme måten!

Jeg har brukt lenger
tid - så verdifull tid! Jeg satt mye lengre med frokosten min! Jeg leste litt lenge i ei ny bok..
så lekte jeg litt ekstra med hundene i dag! Jeg tok meg god tid til å se på hva slags bilde naturen hadde malt til meg i dag når jeg sto opp..hva slags fabelaktig mesterverk hadde naturen skapt - akkurat i dag?

 Så hadde jeg tid
 til å drømme meg litt bort..og bare sitte stille og gjøre ingenting..jeg lyttet til suset i tretoppene..hørte raslingen i høstgule blader.. jeg kikket inn i nydelige ansikter og hørte lyden av klingende barnelatter!

Kan jeg bli mer bevisst?
Kan jeg velge å skape meg flere små oaser - av tid?
For jeg lever jo akkurat nå..i min tid?

Kan du og jeg  skape oss den ekstra timen?

 En helt alminnelig søndag med vår egen hellige tid? 

Jeg tror det er mulig -
 å skape sine egne små lommer av lykke -
 og tid - tror du ikke?





Den ekstra timen!

Som ga søndagen min
en så fin langsom rytme! Som lot meg vugge - i en følelse av tid!

Tid - til å tenke - og tid til - å leve.



Ønsker deg som
titter innom meg en fin ny høstuke
der du er!

Vi sees!


descriptio...




Kommentarer

  1. Godt å bare nyte den ekstra timen, la tankene fly...bare være tilstede i seg selv og kjenne på følelsen denne tiden gir:)
    Vakkert både i ord og bilder her hos deg, en fantastisk blogg!

    Ønsker deg en flott høstdag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg