Duftende regnværsdag..


Da
jeg holdt på å bære inn
handleposene i ettermiddag, så kom det plutselig noen
kraftige vindkast som hvirvlet med seg paraplyen min rundt og rundt
omkring i hagen!




Jeg
begynte å bykse rundt etter den
og måtte bare smile for meg
 selv..

for 
 helt plutselig!
 Ja, helt plutselig kom den
 som kastet over
 meg 

du vet.. 
når en spesiell følelse bare griper tak i deg - 
og overrasker
 deg!

Når
 følelsen smyger seg så tett inntil 
deg..

som
 en gave..som når du tror du har snublet over
 lykken..akkurat sånn føltes den
 i dag!

 Den
 gode

 etterlengtede
ruskeværsfølelsen!




Ruskeværsfølelsen
ga meg ordre om å gå inn og finne fram
raggsokkene! Og jeg var ikke sein å be..for denne ettermiddagen
 ville jeg så mer enn gjerne pleie..nyte.. ja, bare være i
ruskeværsfølelsen!





Jeg
har gjemt
altfor lenge på dette deilige
duftlyset!


bare kjente jeg med hele
meg at jeg ville sitte i sofaen! Med den gode følelsen av unntakstilstand -
med duftlyset, raggsokkene, kaffekoppen og ei ruskeværs-rose som jeg tok med meg i forbifarten - da jeg sprang rundt i hagen etter
paraplyen!

Jeg
ville sitte
 tett sammen med
ruskevær-følelsen
min!




Ruskevær-lyset
mitt..




og

ei

ruskevær-rose..





en ruskeværsdag er jammen ikke
alltid det verste som kan
skje!





" Ikke vent på
 det perfekte øyeblikket - ta øyeblikket og 
gjør det perfekt"

ukjent





Når
vi leter nøye, så kan vi plutselig
finne bitte små mirakler rundt oss! Vi kan skape oss små øyeblikk
av uventet glede - små helt uventede uforklarelige sammentreff og betrakte ubeskrivelig
skjønnhet!  




Akkurat
i dag var skjønnheten min ei fuktig og
 duggvåt

ruskeværs-rose..




og
det deilige duftlyset
kommer nok alltid til å minne meg om en 
duftende

oktober

regnværs-ettermiddag! 





Har du opplevd en uventet liten glede?

Som bare dukket opp når du snublet et lite øyeblikk over hverdagslykken din?


I
dag?




Kjærlig
hilsen

Else Britt



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg