Skumringsroser..


I
kveld gikk jeg 
 ute i hagen i skumringstimen..
og da  oppdaget jeg at enda står det faktisk ganske mange flotte roser i
full blomst! De pynter opp på scenen i kveld..ja, de passer ganske godt inn i rollen som
skumringsroser!



( Buskrosen H.C Andersen)




Og
noen har tatt av seg
kronblad-kostymet for denne gang.. og
spiller på høstscenen med et litt annerledes kunstnerisk
utrykk..











Akkurat
nå er det den rosa bergknappen
som får mest oppmerksomhet sammen med rosene i kveldens
forestilling..





Å du som elsker livet, vet
at høsten er dens store venn,
at hvert et blad blir hvirvlet hen
av visdom og av kjærlighet.

Louis Kvalstad
Fra DET ER HØST





Jeg
synes at bergknapp er
utrolig fine blomster å plukke inn i vase - de er så dekorative, og så
holder de seg ganske
lenge!





Akkurat
i kveld skapte jeg meg et
lite pusterom i skumringstimen - jeg tente et lys
for første gang - på lenge! Jeg satte meg ned og tenkte - på de vakre skumringsrosene..
og så tenkte jeg på høsten - hvordan blir denne høsten for meg -
og hvordan blir den
 for deg?

Hva ønsker og håper du for høsten din?

Det er ganske spennende!

Kan vi leve slik at vi setter gode spor etter oss denne høsten?
Kan vi leve slik at vi virkelig kjenner at vi lever?
Kan vi være til for noen?
Kan vi lytte, men også bli hørt?
Kan vi se, men også bli sett - og satt pris på for den vi er?






lå denne lappen 
sammenkrøllet i lomma mi - jeg fant den plutselig 
igjen!





Dette
betyr vel at det hjelper lite
 å bare gå rundt å tenke på hva vi ønsker å gjøre - eller håpe på at noe vil skje av seg selv! 

Det er vi som må få ting til å skje hvis vi ønsker noe veldig sterkt!

Dette vil jeg tenke på i høst!






Ellers
så tror jeg nok høsten blir slik som 
livet vårt vanligvis er - noen dager går alt på skinner - og andre dager
 så behøver vi noen å lene oss godt inntil..som kan se oss og kanskje gi litt trøst..
tror du ikke?

Håper du har fine oktoberdager der du er!

NYT!










descriptio...







Kommentarer

  1. Å SÅ FLOTTE BILDER
    OG ORD
    ØNSKER DEG EN VAKKER HØST SKJØNNE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Å det er bare så deilig å komme inn til deg og føle at jeg får en skikkelig injeksjon i hjernen,alt du skriver er så sant,vakkert og herlig og får ihvertfall meg til å stoppe opp og tenkte,og det tror jeg litt av hensikten din er ?? :)
    Jeg også kastet et blikk på rosetrærne tidligere i dag da kaninene ble matet og tenkte jeg skulle plukke inn...en siste krampetrekning..men dagen har bare gått så altfor fort.Derfor blir det en gå-sakte dag i morgen...skal bare være hjemme og nyte det...ikke nødvendigvis sitte på rompa,men ta meg av forskjellig,men med åpent blikk for alt det vakre,inne og ute.Kjenne på det gode,stresse ned!
    Kjørte forbi Humla tidligere i dag og jeg tenkte på deg der den la badet i sol og hstfargene var så vakre.Er det ikke fantastisk??? Nyt!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  3. Takk for at du deler det nydelege innlegget !

    Fin oktoberdag frå Anne-Mari

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg