Grisevær..



Happy Tuesday! via Living Life at www.Facebook.com/KimmberlyFox.39



I
hagen min
er det så plaskende
vått for tiden, ja - det er vel dette som 
kalles for skikkelig
 grisevær!




Trulte
jobber  mye ute i
griseværet og hun nyter når
 Trultehagen blir forvandlet til et grise-eldorado
 av gjørmehull og
sølepytter!

Hun
går konstant
omkring med kvister på hodet og hele Trulte 
er dekket av jord og
sølevann!



Jeg
blir gående å
tenke på dette med
regnet..

at
regnet på en
måte balsamerer
jorden.

Tenk
så heldige vi er 
som har rent
vann!

Regnet
livnærer jorden -
akkurat slik som maten gir oss liv og
helse.

Jorden
suger til seg
de nærende og livgivende
dråpene og forsyner rotsystemer, blader og 
en ny vår med bristende
blomsterknopper!

Tenk
åpen himmel
 og bøttevis med rent
 vann!

Slik er denne våte morgenen min i oktober.

Det
er 

ganske
fabelaktig!





Det er ikke bare Trultehagen 
som er annerledes i regnet. Hagen min er litt forandret den også! Med tang, rusk, greiner og
mye boss som kommer i land fordi det blåser og er så høy flo for tiden og
bølgene ruller langt opp på plenen min!


I'm happiest when it rains...


Men jeg kan ikke tenke meg en tilværelse uten forandringene.
Uten årstidene som skifter. Forskjellene som gjør livet annerledes. Uten vinden. Uten regnet som balsamerer og beriker jorden.

 Jeg kan ikke tenke meg livet uten "annerledes-dagene". 

Det er "annerledes-dagene" som skaper farge og beriker tilværelsen.

Så på morgenturen
 i hagen vendte jeg ansiktet opp mot regnet
 og kjente dråpene smelte 
mot huden!

Det er bare vann.




It doesn’t take a lot of strength to hang on. It takes a lot of strength to let go- J.C Watts




En vakker gave til jorden.

Og
 jeg?

Jeg
 fikk naturens 
aller beste pleie mot huden  -
en regnværs-morgen i skikkelig 
grisevær!






Til 
frokosten i dag så
lyttet jeg til denne vakre musikken -
 titt gjerne ut på regnet
 mens du lytter -
nyt!

Vakre bilder også!





Ønsker deg en fin dag til vi sees igjen på bloggen!


Kjærlig hilsen Else Britt




Rainy day quote.




23 Amazing Rain Photography



Kommentarer

  1. Kære Else - Britt. Sikke et dejligt vand - paradis du bor i. Tak for dine fine ord og billeder!:) Hende med paraplyen - sådan føler jeg mig, når det regner!:) Jeg vil gerne høre musikken, men kan ikke, pga. vrøvl med min computer. Men kommer til at tænke på lyden af regn - det er det bedste! Ønsker dig - og Trulte!:) - en dejlig dag. Stort klem fra Laila.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg