Den nære lykken..


Det
er fint å fylle
sommeren og etterlengtede feriedager vi nyter -
 eller fritiden vi har akkurat nå i denne
 deilige årstiden med 
små

hverdagslykke-ting!

For

vi 
behøver

påfyll..

av
et eller annet
som beriker kroppen og gir næring
mentalt -

så -

hva
er gode hverdagslykke-ting for
deg?



Jeg
oppdaget en
bok av Kjell Markset som
skal være min daglige dose påfyll i sommer
til tankevirksomheten! Han deler livet vårt opp i noe han kaller fire livsbaser -
det er relasjoner, aktivitet, hvile og kosthold, og hvordan alt henger sammen.
Jeg gleder meg til fortsettelsen, jeg er
 nettopp kommet i gang med
boken!




Akkurat
nå henger den nære lykken
og rødmer på bugnende greiner i vinduet -
det er jammen ingen
selvfølge!





For
tiden stråler
altså vinduet mitt så overfylt av
røde

hverdagslykke-ting..




kjøpte jeg
en sommergave til meg
selv..

for
 dekketøy
 en av mine gleder og
hverdagslykke-ting!



(Riviera Maison)


Herlige
porselensskåler med
 plastlokk er supre til pålegg i kjøleskapet, og flotte til å
bare sette rett på
bordet!




Riviera Maison (Karisma Interiør)






Hverdagslykke-ting.

Det
er også å
 oppdage en fabelaktig god
olivenolje..

(Olivers&co)




og
ta en prat med Trulte
som titter frem bak piletrær som vokser og
gror i den våte
sommeren!




Den nære hverdagslykken.

Å
oppdage
 den første roseknoppen
som folder seg
ut..




og

beundre
sommerens

aller 
første

jordbær..




og

betrakte
urter som blomstrer og erteblomster som
gror -





den
nære lykken finnes der du er!
Det er helt sant, du oppdager den når du fokuserer på å stadig søke etter enkle
hverdagslykke-ting!




Den nære lykken.

Å
 servere 
fuglepeanøtter selv om det er
sommer..




og

dele
undringen over livet med små
barn..







Å
nyte 
dagene som de kommer uansett
sommervær!





Det
er den nære
lykken.





Kjærlig hilsen Else Britt






Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg