Den nære lykken..


Det
er fint å fylle
sommeren og etterlengtede feriedager vi nyter -
 eller fritiden vi har akkurat nå i denne
 deilige årstiden med 
små

hverdagslykke-ting!

For

vi 
behøver

påfyll..

av
et eller annet
som beriker kroppen og gir næring
mentalt -

så -

hva
er gode hverdagslykke-ting for
deg?



Jeg
oppdaget en
bok av Kjell Markset som
skal være min daglige dose påfyll i sommer
til tankevirksomheten! Han deler livet vårt opp i noe han kaller fire livsbaser -
det er relasjoner, aktivitet, hvile og kosthold, og hvordan alt henger sammen.
Jeg gleder meg til fortsettelsen, jeg er
 nettopp kommet i gang med
boken!




Akkurat
nå henger den nære lykken
og rødmer på bugnende greiner i vinduet -
det er jammen ingen
selvfølge!





For
tiden stråler
altså vinduet mitt så overfylt av
røde

hverdagslykke-ting..




kjøpte jeg
en sommergave til meg
selv..

for
 dekketøy
 en av mine gleder og
hverdagslykke-ting!



(Riviera Maison)


Herlige
porselensskåler med
 plastlokk er supre til pålegg i kjøleskapet, og flotte til å
bare sette rett på
bordet!




Riviera Maison (Karisma Interiør)






Hverdagslykke-ting.

Det
er også å
 oppdage en fabelaktig god
olivenolje..

(Olivers&co)




og
ta en prat med Trulte
som titter frem bak piletrær som vokser og
gror i den våte
sommeren!




Den nære hverdagslykken.

Å
oppdage
 den første roseknoppen
som folder seg
ut..




og

beundre
sommerens

aller 
første

jordbær..




og

betrakte
urter som blomstrer og erteblomster som
gror -





den
nære lykken finnes der du er!
Det er helt sant, du oppdager den når du fokuserer på å stadig søke etter enkle
hverdagslykke-ting!




Den nære lykken.

Å
 servere 
fuglepeanøtter selv om det er
sommer..




og

dele
undringen over livet med små
barn..







Å
nyte 
dagene som de kommer uansett
sommervær!





Det
er den nære
lykken.





Kjærlig hilsen Else Britt






Kommentarer

  1. Nydelige bilder og herlige ord. Ha en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg