Hvem vil du være?

Dette ble sagt i en diskusjon :

"jeg vil finne ut hvem jeg er, og få slutt på at alle andre avgjør det for meg, de prøver liksom å fortelle meg hele tiden hvem jeg er!"

Har du tenkt over hvem du vil være?

Vi er jo oppdratt til å bli noens døtre, koner, partnere og mødre..

og i yrkeslivet ser vi etter identitet og bekreftelse utenfor oss selv.

Men det er viktig å finne ut hvem vi egentlig er, 

ikke hvem vi har fått beskjed om å være

ikke hvem vi synes vi burde være

og ikke hvem vi innbiller oss at vi er!

Hvem er nå egentlig den personen jeg kaller meg?

Hm..det er ganske vanskelig, ikke sant?

Men jeg tror hun har muligheter til å bli

en av de mest interessante personer jeg noen gang har truffet!

Kanskje jeg knapt nok kjenner henne?

Eller kjenner jeg bare litt av henne?

Spennende!

For i dag kan vi begynne eller fortsette ei indre reise..

ei spennende indre reise i oss selv ..

som kan vare livet ut!

Ja, for hvem var det

du sa

du ville være?



I kveld er det litt kaldt i huset vårt her i Humlehagen!

Det blåser ganske kraftig..det uler rundt hushjørnene og regnet pisker mot ruta!

Da er det koselig å fyre i peisen!



Håper du også har det lunt og varmt der du er!

Med fyr i ovnen kanskje?

Eller med tekoppen, og godt og varmt under pleddet..

kos deg der du er og

 nyt onsdagskvelden

til vi sees på bloggen!










Kommentarer

Populære innlegg