Blåbærkos..


I dag pøser regnet ned her
 i
 Humlehagen!

Da synes jeg det kan være deilig å traske i skogen
under digre trekroner
kikke opp og bare se noen biter av
 himmelen!

Rusle mellom greiner, røtter, blader og løv
og kanskje lyser plutselig noe intenst gult opp halveis gjemt
 under mosen?

Deilige kantareller!



Min fangst ble ikke så stor
 i dag!

Men tror det er nok til en aldri så liten 
kveldsrett!

Sånn er det ofte med
 skogens gull..
ikke så store mengder, men heller
øyeblikkets glede!



Så tar jeg alltid med noe friskt fra skogen
 til frøken Flagre!

Det
måtte
 bli
 blåbærkos!
til
lørdagskvelden!




Hjemover
 tar jeg snarveien 
gjennom skogen.

Føttene mine tramper
 avgårde
det er nesten mørkt mellom 
trærne

regnet siler ned
og plutselig må jeg bare stanse opp
 å puste!

Det lukter så ubeskrivelig godt!

Jeg blir stående å føle meg så  utrolig
priviligert!

Kjenner på alle duftene 
og ser at jeg er omgitt av så mye
 skjønnhet!

Jeg glemte regnet
 en stund.

Ruslet videre og følte
 at stien var nesten
 sølvbelagt
 der jeg gikk..

Ingen selvfølge
å være så
 heldig..

kunne gå lykkelig i så vått glitrende
sølvskimrende
gress
ikke sant?



God lørdagskveld fra to-og firbeinte 
i
 Humlehagen!




Kommentarer

Populære innlegg