Kaklehøne..



Her kan du se
 hvem som har flyttet inn
 hos meg
i
Humlehagen!

Det ser jo ut som ei skravlete
 kaklehøne!






Eller
 ei
tullehøne?




Denne skravlete høna
 har jeg fått av 
Siw 
som lager mye lekkert i
 keramikk!


Du kan lese mer om Siw sin keramikk her
og om en nydelig engel her.




Lekker
frekk
freidig
vilter
kranglete
og
bråkete!

Eller 
 bare

 søt
 og
uskyldig?


Ja, du skjønner
 jeg har allerede begynt å
 fantasere
 litt
 om
 henne!


Om hennes hemmelige utsvevende
 hønseliv
i sus og dus!


Viltre kaklende hønsefester
med kammen 
på snei
og
uskikkelig nebbete 
oppførsel!


Flørting
med
unghanene
på sene kvelder 
med hjemkomst for å vagle seg
 først lenge etter
 hanegal!


Og 
med masse løgn og
hønsefanteri!


Denne utsvevende tullehøna
 kan jeg sannelig få problemer med å holde 
 i hønsekammen!


Ja, for hun ser jo ganske så sta, pågående og 
egenrådig ut..
min egen lille rampete
kaklehøne!




Men noe er det jo likevel.. med henne?


Kan det være
 sjarm og utstråling?




Hun ble stående i kjøkkenet 
når Siw dro.


Så har jeg flyttet henne litt
 rundt!


Men nå har hun funnet plassen sin!


Hun står på kjøkkenbenken
ved siden av 
eggekurven!


Litt
overlegen?


Hm..tja kanskje..
for hun ser ut som hun er sprekkferdig for å kakle om noen
nyheter..men ja,


ok!


Nå lover jeg å slutte med min
 kaklehønefantasi!



Hva synes du om henne?


Jeg er faktisk blitt litt
betatt
og 
sjarmert!

For
kaklehøna?


Den har flyttet
 rett inn
 i kjøkkenkroken og inn  i
 hjertet
mitt!






Håper
 du har det fint
 denne siste dagen i
 juli!




" Lær deg å ta 
vare på de lykkelige
øyeblikkene du opplever,
de er unike og bare
dine egne"




Vi sees!

Kommentarer

  1. Neimen så søt den er da, ei lita kaklehøne. Veldig fin. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Å den var fine!
    Og blir den for travel å ha i hus er det sikkert andre som vil ha den ;-)

    SvarSlett
  3. Å så stilig høne , det må være en større kakle høne en meg det he he,,min overkvinne(høne),,

    Flotte bilder , Maritklem.

    SvarSlett
  4. For ei skjønn høne! Hun gikk rett i hjertet på meg;) -Og hun må vel bevege et stenhjerte også vil jeg tro;)

    SvarSlett
  5. He,he... skikkelig kaklehøne, og ei slik kaklehøne som sikkert mange menn kan tenke seg - stum som en østers :))

    Må inn og se på hva Siw lager, er akkurat slike ting jeg elsker.

    Klem

    SvarSlett
  6. Jeg blev da også ret varm på hende! Hun er da skøn!

    :-) Dorthe

    SvarSlett
  7. Hun der kan vel hvem som helst bli betatt av:-) Høne pøne:-) Herlig!!

    SvarSlett
  8. Siw!!! Jeg må rett og slett besøke deg..... og det ganske snart!! Berørt!! Tusen takk! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit ;)
      Velkommen skal du være - jeg bor ikke så langt unna Humlehagen...
      Mvh Siw

      Slett
  9. Så fin den var, en riktig morsom høne.

    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  10. Herlig!

    Her i Oslo skinner solen og jeg gleder meg til grilling på terrassen i kveld. Håper du får en fin onsdag!
    klemklem

    SvarSlett
  11. Det var rett og slett ei kjempeherlige kaklehøne...
    Trur eg må sjekke ut i dei fine/herlige tinga den dama laga :0)
    Ha ein fin dag c",)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for gode ord, - og for at dere liker keramikken jeg lager ;)
    Og du, Else Britt skriver bare SÅÅÅ herlig.... TUSEN TAKK <3
    Fantastisk fine bilder du tar - og måten du setter de sammen på er så herlig!!
    Ha en fin Humlehagesøndag..... Klem

    SvarSlett
  13. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ mua hàng mỹ từ dịch vụ order hàng mỹ hay nhận mua nước hoa pháp từ website nổi tiếng hàng đầu nước Mỹ mua hàng ebay ship về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg