Hverdagslykke-ting..



Hva er
 den lille hverdagslykken for 
deg?


Hverdagslykke-ting..


som
overraskende 
klesstørk i solen en vårdag..og
meisebollebeholderen som strutter av mat til sultne kvitrende små venner -
hverdagslykke!







Å
pynte med blomster på uvanlige steder..
fylle nattbordet med herlige roser eller overraske en kjær venn med årstidens vakreste blomst -
hverdagslykke!




Et
bein å gnage på! Så masse nytt høy i Trultebingen..rognebærkvister i kaninhuset og
frøposene i skapet..vårløkene som spirer og skjellene i fjøra - rekveden jeg fant og ekornet
 jeg så - og invitasjonen!

 Til den store festen!

 Og soppen borte i skogen, støvlene i gresset og duggen en tidlig morgenstund..tåkeskyene, så myke poter mot huden min og bølgene som slår inn mot stranden..
små hverdagslykke-ting!

 Og sølepytthjertet bak huset!





 Duften
 av nybakt brød..og ripsbærene fra i fjor - et vink i forbifarten..og kaffekoppen på trappa, hegreskrikene om natten og kveldssolen på verandaen, fantasien som bobler over og drømmene i hodet og - lengsel!

Og kloklipp - i morgensolen!







Og -
et "jeg er så glad i deg" blikk
og de nyeste skoene mine - bursdagskaken jeg smakte og genseren jeg fant igjen, fiskebollemiddagen i går..skyformasjonene og solnedgangen i vest - og alt - så mye - så mange rare hverdagslykke-ting..alt jeg fikk se, kunne lytte til, fikk lukte, smake, kjenne på og sanse!

Jorden mellom fingrene!

Og -

stråene
 som kiler så mjukt
 kinnene

 til 
steinene mine i
hagen

 og 
hvitveisen

som
står

og
nikker

i
vårvinden.. 

den
skjønne hvitveisen som snart 
så skøyeraktig klapper trærne mine
 borte i skogen


 varsomt 


 tærne..

alle

 de 
rare
 hverdagslykke-tingene!

Alt sammen og alt dette! 

Og - alt jeg ikke fikk se..alle hverdagslykke-tingene mine som jeg ikke oppdaget, som jeg ikke fant i dag - som jeg må kikke nærmere etter i
morgen!


Mine
små hverdagslykke-ting


små

hendelser

i
tiden

ser
du 
dine?

Hverdagslykke-ting?







Kommentarer

  1. Så koselig inlegg om hverdagslykke
    Ja du er flink å formidle.
    BLir alltid i godt humør av å se i bloggen din. Jeg smiler alltid. :)

    Du er så flink.
    Ønsker deg en fin ny uke
    Klem Margareth

    SvarSlett
  2. Ja, man blir glad av å lese ditt innlegg om hverdagslykke! :)
    Det er små lykker og gleder som vi er avhengige av.
    Det gjelder bare å se dem... og sette pris på dem.
    Ha en fortsatt fin dag og nyt vårens alle gleder! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg