Smilende regnværsdag..



Utover
ettermiddagen gikk aprildagen
over til å bli en smilende
regnværsdag!




En
smilende
regnværsdag?

Går
det virkelig an å få en våt
og grå alminnelig torsdag til å dra på smilebåndet
da?

Det går virkelig an!

Du kan kanskje gi deg selv en liten gave?

Du kan velge å gjøre noen glad!

Du kan velge å le høyt og masse!

Hvis du har 
ekstra tid kan du bestemme deg for
 at i dag er det den deilige "ta vare på deg selv" dagen 
din!

Hvis du har
utsatt noe som så absolutt skulle vært gjort i lang,lang tid -
og så får du kanskje endelig gjort det!

I dag!

Det kan jo få dagen din til å smile!




En
annen måte å få
 denne gråværstorsdagen til å ikke bare lage ei trist grimasje..
men virkelig skratte og smile bredt - det er å tenke
nytelse!

Å
ikke la seg påvirke så mye..
men tenke nytelse i alt vi gjør - bestemme seg for å nyte- 
og gjerne si det høyt til seg
selv!

For
det vi forteller oss selv
og alle tankene våre har mye å si for hvordan vi
opplever tilværelsen!

Forteller vi oss selv positive ting?
Eller mater vi oss selv med negative tanker?

Det er forsket på
 at vi mennesker tenker utrolig mange negative tanker
 i løpet av en dag - allerede fra morgenen av kan faktisk tankemønsteret vårt være mer negativt enn positivt - men når vi blir oppmerksom på dette, så kan vi kanskje styre tankene våre over i en mer positiv retning?

Så når jeg
 går ut i regnværet
 og  forteller meg selv at jeg elsker
 den friske boblende

 champagneluften..

og

at
jeg nyter naturens 
eget hudpleie-regn mot huden
min..

at
jeg nyter å gå en frisk
regnværstur mens vinden stryker
 huden

tror
du at det
virker?

Har det noe å si?

At
jeg forteller meg selv
alt jeg nyter?

Så absolutt!

For hvis
jeg ergret meg
 og bare tenkte på
så grusomt dette regnværet er -
så blir det ganske ille også,
ikke sant!

Tankene 
våre, hvordan vi styrer dem
 og hvordan vi velger å se på livet vårt
har stor betydning for kvaliteten i en helt alminnelig
 hverdag!


velg

å
nyte

isteden!




Trulte
nyter kveldsmaten sin på
 en

regnværsdag..




til 
slutt fikk hun
 pærer..

Trulte-nytelse!

Fordi 
pærer er nesten det beste hun
vet!




Å
se

et
vakkert

skjell 

i
regnværet

det
kan være en ren
nytelse!








smilte det virkelig gull-gult i blomstekassene
i dag!




Akkurat
nå er de bare så søte når de
smiler


gult!

Jeg
vil virkelig nyte 
dem!





grått..

eller

boblende
champagneluft 

i
nesen?

Øynene

som
ser..




Inne

er
det

 hortensia-lykke..




og

blomster


bordet!

Jeg
kan ikke
 ønske meg noe
 mer!

 På 
en så smilende og ganske alminnelig
regnværstorsdag!




Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Fint innlegg, nåde ord og bilder! Sant nok; det viktige er ikke alltid hvordan man har det, men hvordan man velger å ta det! Ha en fin-fin fredag! :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg