I øyeblikket..



" Vår lengsel etter fremtiden gjør at vi glemmer
å leve i nuet.

Chuang Tzu (369 f. Kr.- 286 f. Kr.)

kinesisk vismann





Snart
beveger vi oss 
inn


de deilige
 og etterlengtede
sommerdagene

og

ferietiden!





Og -

hva
 mer

 behøver
vi?






Enn
tid?

Og
noen uker
fri?





Din
og
min

tid!

I
øyeblikket!






Vi
kan reise til 
drømmesteder og sole oss på glovarme
strender..

vi
kan

nyte
livet


fine
øyeblikk

ja,

vi
kan oppleve
 så masse spennende og
flott!

Ferieglede!





Men 

ferie


og

nytelse..

i
øyeblikket 

det
kan også være så
nært!

Ferielykken
måles heldigvis
 ikke i antall tilbakelagte
mil!





Hvis
du eier tiden din..
da er du
rik!

Da
 kan du
  ha en fin ferie uansett
 hvor du
er!

Du
kan bruke tiden
sammen med  mennesker i 
all enkelhet..

oppdage
natur og steder like i nærheten,
skape så fine ferieopplevelser der du kanskje aldri har 
vært!





Nyte
ro

og

fred!

Jeg
leste nylig om indianerne - 
at de levde kun for å besøke
jorden!


tar indianerne 
en dag om gangen..de tenker at
hver dag er nydelig og at
hver eneste dag er 
viktig!

Og -

at
hver morgen
når vi våkner skal vi
 takke! 

Det å utrykke
 takknemlighet for Moder Jord sine gaver og respekt
for naturen er viktig, for frihet for indianerne er nærkontakt og fri utfoldelse
 på lag med naturen.

I vår datateknologiske
 tidsalder lever mange mennesker ganske fjernt fra naturen, og
vi glemmer ofte at de største gavene og nærkontakten med naturen er gratis!
Noe å tenke på i ferien? Å være mer sammen ute i naturen? Oppleve følelsen av frihet i naturen?
Kanskje vi kan lære noe av indianerne?






Du
har sikkert også opplevd
en sommer du ikke kunne reise bort på ferie - men så
ble det så gode og berikende feriedager
likevel?

Bare
en litt annerledes og roligere
ferielykke?

Har du planlagt ferien din allerede kanskje?

Det aller beste
 er faktisk den tiden vi bare går rundt og
 gleder oss!

Til late sommerdager..
og ferieopplevelser - så langt avsted eller like i nærheten -
 uansett!


 er den deilige
 sommeren 

og
 ferietiden 

bare
 din!



(Bildene i dag er tatt ved Brusdalsvannet.)


Her
i Humlehagen
småregner det litt
og det vokser og gror som bare det ute i hagen min denne 
ettermiddagen 22 mai!

 Det har blitt så herlig grønt!

Ha det fint da, til vi sees igjen!

Kommentarer

  1. Fine tankevekkende ord i dag og, og nydelig natur på bildene. Kos deg i våren, og i gleden over å glede seg til sommeren. D

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder,og kloke ord..
    Jeg prøver å være her. Nå. Jeg synes det er letter nå om våren,enn i februar ;-)
    Vi skal en tur til Sardinia,ellers skal jeg kose meg hjemme ,eller i hagen.

    Kos deg med hagen din disse maidagene,det skjer ting hele tiden!
    :-) God klem herfra

    SvarSlett
  3. Hjertlige takk for hilsen din. Sterke order i blogg din og hyggelige bilder, gledelig å se og å føle. Til i morges vi hadde fantastisk været og nå er kommet regn og kald, med raggsock og ullgenser er leser boken og snakker OG visshet solen kommer tilbake.
    OG glede i hjerten blir. Hjertelige hilsen til deg og dine og humlehage din.

    SvarSlett
  4. Her inne hos deg, finner jeg inspirasjon. Fine og sanne ord i dag også!

    SvarSlett
  5. Takk for så fine ord fra dere - dere er min inspirasjon og gjør at jeg alltid gleder meg sånn til å sette meg ned å skrive!GLEDE! :):)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg