Om..






Om..

Om eg berre smiler breitt
medan hjertet gret.
Om eg berre seier, "Ja, sjølvsagt "
når mitt indre skrik NEI


Om eg berre lest som inkje
når du har såra meg.
Om eg berre ventar
når eg burde gå.


Om eg er "like blid"
- når eg faktisk er sint.
Då vert du vel glad i meg?
Då vil du vel vere min ven?

Men kven er EG då?



Du vet kanskje at jeg
noterer ned dikt som jeg av og til finner på venteværelser eller andre steder..og dette diktet aner jeg ikke hvem som har skrevet, men det gjorde så ufattelig sterkt inntrykk
 på meg!

Denne tvilen og usikkerheten på egen verdi..
så ender det kanskje opp med at vi kompenserer og er bare så flinke og snille - og tilpasser oss,  så vil vi sikkert bli elsket..
tror vi!

Diktet forteller om
en slags uselvstendighet..og hver gang jeg leser det, så tenker jeg at det også er noe ensomt over diktet -  og en angst kanskje?  For å ikke strekke til?

Hva skal til i en sånn situasjon?

Hvordan skal denne personen bli selvstendig, og kunne begynne å elske seg selv?


Måtte 
bare dele
 dette diktet med deg!
Så kan vi tenke videre
sammen!

For -
 kanskje?

Kanskje
gjorde det
 sterkt inntrykk på deg
også?



Kommentarer

  1. Nydelig hjerte-sky og et sterkt dikt. Det gjorde inntrykk på meg også.
    Ønsker deg og dine en fin 17.mai! :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg