Det var en gang en sommer..


Jeg
kikker litt tilbake på en
 sommer..




jeg
sitter her og
kjenner
på 

at
 noe 

forsvinner
 så
sakte

fra
meg!

Mens

noe

bare
kommer!





Jeg
kjenner
at jeg lengter etter
alt som ikke
er




jeg
savner alt som
var!


Min
sommer!


Mens
jeg lengter så inderlig etter
 alt det nye som
 kommer!





Ja, det er ganske rart!

Er det sånn med deg også?

Får du også
 lyst til å tviholde på sommeren?
Samtidig som det er noe trygt og godt?
Med den fine årstiden som 
snart kommer?




" Ennå heter det sommer.
Men luften smiler ikke lenger
og bjerkene lyser ikke lenger
med sine grønne soler.

Ennå heter det sommer.
men fuglene synger i moll
og blomstene skranter
mens de daglig ser sine nærmeste dø.

Sommer.
Vi brenner navnet inn i huden
for å bevare det lenge
når kveldene ruller kalde måner
over himmelen.

Sidsel Mørck

AUGUST

"I forhold til"











I
dag skinner solen
her i Humlehagen - 
 joda!

Akkurat i dag!

I dag kjenner jeg det så godt!

At
 ennå

heter
det

 sommer!







Kommentarer

  1. Der klarte du å sette ord på det jeg føler....!!

    Klem fra Annette/sør tyskland

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg