Pysjbukse-morgen..



Da
jeg lukket opp døra mi
i dag, så skjønte jeg med en gang at denne fine
 lørdagsmorgenen kom til å bli min egen så alldeles deilige 
pysjbukse-morgen!

Du 
vet..

en
slik god morgen når
ingenting
 haster..

neida, 
det er ikke noe spesielt egentlig
som skal skje!

Ikke
enda!

For
først er det
 så god tid til å bare tasse 
rundt - 

 og 
bare
være!

Bare
 leve


en bekymringsløs
pysjbukse-morgen!




Pysjbukse-morgen

med

døra
 mi

 på
gløtt..














Pysjbukse-morgen

frokost!

Den
smaker

vidunderlig
godt

med


 masse

tid..










Billy
blunder
 litt

 i
morgensolen

 i

 en 
deilig

pysjbukse-morgen..




sjøen
glitrer..




" Det finnes ikke en ubetydelig dag i ditt liv"

Alexander Humpbreys Woolcott




alt
skinner


vakkert!


en


 stille

pysjbukse-morgen!




Bare
Trulte står og lurer..
helt urørlig

bak
 klesstativet!

 Med
 ørene

 på
stilk..

hva
holder du på med
 muttern?


en slik blikkstille
pysjbukse-morgen?





Tja..
hva skal jeg si
Trulte?

Alt?

Og
egentlig

ingenting?





Du
skjønner det, 
Trulte..

at
 dette her - 
det er bare en ganske alminnelig
pysjbuksemorgen

der
ingenting
skjer..





det
bare damper 
fra taket etter nattens
dugg..





det
bare vokser og
gror..




det
er 

så 
mye..




og



bitte
lite




og
jeg

 bare
 nyter
det! 

Å
være!

Jeg
sitter og kjenner


at
alt er så
nært

meg

i
en
slik

pysjbukse-morgen!



Kommentarer

  1. Så vakker en beskrivelse. Og for noen vakre omgivelser! Håper boka di selger bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne Britt, ja, vakker natur her vi bor! :)Boka selger jevnt og trutt, håper på mer slik at drømmen om å gi ut den neste boken jeg jobber med nå, kan bli en realitet. :)De som har kjøpt boken, kjøper gjerne flere..til presanger osv, så det er veldig kjekt!Problemet er hvordan de som ønsker det kan få vite om Pusterom-boken, for det er jo bare et fåtall som er på facebook, på bloggen osv, der de har mulighet til å finne den..men magefølelsen min sier at de som trenger Pusterom-boken vil også oppdage den. :)God søndag, Anne Britt! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg