Ubestemmelig dag....


I
dag klarte jeg
aldri å bestemme meg for hva jeg
skulle lage til middag - og på slike ubestemmelige dager
da blir det alltid
wok!




Det
blir gjerne en blanding
av det som finnes i kjøleskapet -
og i det siste har jeg oppdaget disse økologiske gogreen-boksene!
De er kjempegode og mettende, og spesielt bønner og linser i forskjellige
farger er supert  og næringsrikt og kan bare varmes oppi wokpanna
tilslutt.





I
dag hadde
 jeg gulrøtter,blomkål, 
brokkoli, rød løk, søtpotet, litt squash og
disse to boksene med
 belgfrukter.

Alt
 freses noen
 minutter i rapsolje, så litt soyasaus og
 pepper over 
tilslutt.

Altså -
på slike ubestemmelige
dager er det ingen oppskrift heller! 
Bare innfallsmetoden!

Husk 
at det aller meste
 i kjøleskapet ditt kan bli en matrett!
Bare prøv du også!





Herlige farger!





En
litt ubestemmelig
wok..

og
det pussige er at
jeg?

Jeg
 har også vært
 så vinglete og så  ubestemt
i dag!

Merkelig?

Men
noen dager er ofte litt
rare..

og
det har endt opp med
at jeg faktisk ikke har gjort så mye nyttig å vise til..
nei, det har vært mest halvferdig arbeid
på denne ubestemmelige dagen
min!

Men kanskje jeg trengte det?

Så er det vel ofte slik
 at det er mye enklere å komme på det vi ikke har gjort, 
enn det vi faktisk har klart?


At vi ser
 det halvtomme glasset istedenfor
 det halvfulle?

Og
når vi stopper opp, får litt oversikt og tenker oss om -
 så finner vi kanskje ut at vi har greid mer enn
 vi tror?

Kanskje
vi har gjort bortimot
underverker?

Ofte
tror jeg vi går glipp av
underverkene våre - sett med egne øyne - fordi vi fremdeles synes det
er så mye ugjort når vi ser oss rundt! Det vi faktisk har gjort blir liksom ingenting
 sammenlignet med det som
 venter!

er det mye du og jeg gjør som
ikke akkurat vises i øyeblikket - men som kanskje gjør underverker?
 På lengre sikt?

Å gi omsorg for eksempel?




fant jeg ut at
jeg skal virkelig rose meg selv for alt
jeg faktisk har fått gjort på denne litt ubestemmelige dagen
min!

Hva med deg, kjære venn?

Du
 har helt
 sikkert også gjort
mye bra i
dag!

Det
kommer an
på øynene som
 ser!




Alt godt til vi sees igjen!





" Lykke
 er en mellomstasjon mellom for lite og
for mye"

ukjent








Kommentarer

  1. Heisann :)

    Jeg har vært litt utenfor blogg-sfæren i sommer... Instagram gir en grei oppdatering fra fjern og nær - i små korte bilde-glimt, og det er så fint: --> At det går an å velge: Lite eller mye - alt etter det som passer :)
    Når jeg leser innlegget her, kommer jeg på noe vi lærer om på kurset jeg går på i Molde (1 g pr uke: R.O.B.U.S.T, heter det). Der lærer vi nemlig at det er viktig å VALIDERE oss selv. Å validere betyr å "gjøre gyldig"... og jeg tror det er sånn at hvis du er lei deg, så har du lov til det - å være lei deg, altså; Følelsen gjøres gyldig!:-)
    Og hvis du har en sånn dag, der du ikke helt vet hva du vil eller ønsker, så kan du validere den følelsen: Det er greit å kjenne det sånn...

    Jeg vet ikke helt om jeg klarte å forklare, men det er viktig at ikke sånne "ikke-utrette-følelser" blir feil, eller at dager vi ikke helt vet hva vi vil blir feil... Det er lov å "ikke vite" :-)Det er lov å kjenne på noe - og jeg trenger ikke engang å vite hva dette "noe" er for noe... bare at det er noe som gjør at jeg blir berørt av det...

    Takk for alt du deler, og jeg ble så glad når jeg så at dere har likedan tørkesnor som oss :-) Bare at vår er mer værbitt og mosegrodd - tror jeg bør male, men jeg orker ikke med det første, og jeg validerer det valget ;-) (...fordi det er litt mye annet akkurat nå....)

    God klem fra MaritRakel

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg