Så lette trinn..


" Bare den dagen gryr som vi er våkne til å ta imot"

ukjent




Her
går jeg bare..
ja, jeg går omkring i hagen min - kikker og nyter stillheten
mens dagen 
 gryr!




Jeg
kikker på fargene og alt som
gror..





og
så tar jeg en aldri så liten
prat med Trulte!





Sukkerertene
begynner å strekke seg nå ut i
august!




Og -
forundringspakkene!


 åpner de seg litt og litt for hver
dag!

Slik
går jeg og kikker..
for jeg går nemlig å venter på et så etterlengtet besøk
som kommer med 


 lette
trinn!




Et
lite
smilende

arbeidsjern..

ja..

med


veldig 

lette
trinn!




Foring
og
 lufting..

alt
går så fint 
med


små
søte
lette
trinn!

Og
 Egon og Billy
 får hilse vel og lenge på morgensøte
Trulte!







 lette
 trinn..






men
så blir Egon kjedelige
snuse-Egon..

for
han vil bare
 lese morgenavisen lenge!
For noen må ha vært her i natt!

Reven kanskje?

Eller rådyra?




Hm..

tja..
hvem kan det
 være?




Og
Billy?

Han
 ble
også

Snuse-Billy..





masse spennende
dufter!






Etterhvert
fikk heldigeTrulte masse gress etter
gressklippingen..

alle
hadde fått
sitt..




og
da var det sannelig på tide
å kose seg litt ordentlig selv
også!


 herlig det var å få
hjelp av en liten venn
 med så lette
trinn!




I
ettermiddag
fikk vi plukket solbær og litt
rips - ripsbærene var veldig modne, så de må nok
plukkes før helgen!




Har du fått dine bær i fryseren?

Eller kjøpt litt bær kanskje?

Det er utrolig kjekt å finne fargerike bær i fryseren på mørkeste vinteren!
For det er da vi trenger vitaminene og et boost av den gode energien!




Jeg
tenkte å blande
 forskjellige slags bær i små porsjoner i år - noe "a la" en skogsbærblanding
som vi kjøper i butikken - kjempegodt til kaker og 
dessert!




Etter
bærplukkingen
skyndte jeg meg å fylle buret til Flagre med masse
blåbærlyng - hun bare elsker
det!


fortet jeg meg inn -
for jeg hadde noe
 på lur
 i

kjøleskapet!




To
hjerter!

Med
bær, vaniljekesam og hakket mørk
sjokolade

en
skikkelig
humlehage-favoritt for
 tiden!





koselig at du
 tittet innom og delte 
den bitte lille hverdagslykken med meg i
dag!


små
hendelser..

egentlig


lite!

Men
kanskje?

Kanskje
 det var de store
tingene?

Likevel?

Har du kjent på den lille hverdagslykken din i dag?

Har du husket på de tre tingene du vet?
De tre tingene i livet ditt som du kan være takknemlig for?
Husk at de kan være ganske så små..men søk etter dem - let etter de små tingene -
hver dag!

Gleder meg til vi sees!







Kommentarer

  1. Nydeleg innlegg.
    Å, no minner du meg på at eg må ha meg heimatt og sjå til ripsbæra... må lage gele for det det barnebarna sin favoritt, farmorsylte kallar dei det.
    God helg.
    Anne-Mari

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg