Prinsessesengen..



I
går bestemte jeg meg
for å vaske ned Flagrehuset! Når det er en ny årstid, så
bruker jeg å tømme huset hennes helt - så vasker jeg tak og vegger med grønnsåpe
og lager til alt sammen igjen på nytt. 

Det var veldig
 koselig i går! Å bare få være ute i det milde septemberværet..tenk!  Å få lov til holde på med så koselige gjøremål - få lov til å lytte til alle lydene i hagen og få se på fine september som har funnet seg så godt til rette i hagen min
allerede!

Så 
 skjønner du at
 det var noe jeg var så veldig 
spent på - ja,  jeg kunne nesten ikke
vente!







Den gode følelsen!






Huset
til Flagre holder seg ganske rent siden hun bruker
et vaskefat som dokasse - når det er ny årstid, så kjøper jeg likevel nytt toalett-vaskefat også - 
kaster det gamle, det er så koselig å lage til alt
 på nytt!








Husker du gourmet-høyet?

Det var gresset
som vi tørket sjøl her i sommer - så blandet jeg oppi masse
forskjellige tørkede
 urter..

her
har Flagre fått av gourmet-høyet oppi 
høyhekken sin..







og
litt påfyll av
Kalle

 tørrfor..






men
jeg har 
vært aller mest spent
på å lage
 til

prinsessesengen!








En
deilig
urtehøy-madrass

i
september!

Med
så masse deilig
duft

av
lavendel!







Jeg
var spent på reaksjonen -
om Flagre i det hele tatt  reagerte noe som helst på det friske duftende
urtehøyet?







Gjett om hun gjorde!

Hun pilte oppi
høyet - hoppet rundt  i prinsessesengen -
hun smattet og grov seg ned - det virket ihvertfall som at hun
storkoste seg!







Senere
når jeg tittet inn, så lå hun
bare der og tronet - som en liten kanin-prinsesse
erten!







Jeg
måtte tenke på 
at de bitte små hverdagsgledene ..
de kan jeg jo finne overalt - jeg kan skape dem selv..med det jeg har - 
med de jeg har rundt meg akkurat nå -
der jeg er..


det
satt jeg og tenkte
på!






Mens
jeg børstet og
børstet!






masse pels!
Husk å ta en sjekk hvis barn eller barnebarn har kanin -
kikk over kaninen om den har klumper i pelsen eller i baken -
for det kan gi kaninen store problemer - jeg bruker en potesaks (Zoo-butikker) hvis jeg må klippe vekk noe - det er som ei lita neglesaks, bare at den er helt avrundet foran slik at du ikke kan skade kaninen hvis du må klippe bort litt pels!

Jeg måtte klippe
 bort litt pels i går, for spon og pels hadde nemlig filtrert seg sammen i et par
 harde klumper i baken til Flagre - jeg følger litt med fordi
det har skjedd før også i
 røyteperiodene.






Det
var virkelig 
en deilig lørdag
 ute i september-hagen min
 i går!

Jeg
kjente på en aldri så liten
september-lykkefølelse

 i
magen..

og -

det
var ikke vanskelig å
tenke ut de tre tingene mine å være
takknemlig for da jeg satte meg ned i godstolen i går
kveld!

Jeg
følte sånn takknemlighet for
at jeg i går fikk lov til å føle meg betydningsfull, at jeg fikk kjenne på ekte arbeidsglede og at jeg har så gode mennesker rundt
meg.


Hva er dine tre ting å være takknemlig for i dag?


 Denne 
helgen har jeg bestemt 
meg for å komme litt godt i gang med høstens 
gjøremål!

Jobbe
 meg litt frampå, 
for det er mye som skjer i måneden
 september - så mye som
 jeg gleder meg 
til! 

Håper du har en fin søndag der du er - og vi sees jo snart igjen!

God søndag!




Kommentarer

  1. Så søt hun er! Skjønner godt at hun likte en seng, som var gjort med så mye omsorg :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg