Sølepytt-venner..




veien ned 
til huset vårt har vi
 to

søledammer..






en
stor..






og

en
liten..






og
plutselig
her en dag så hadde
jeg fått to så søte og utrolig
 nusselige
små

sølepyttvenner!






Jeg
ble stående å
betrakte de to dunkledde og bankende
 små

sølepytt-hjertene..







søte

de
var!






De
bare
 kom 

og

inviterte
meg

til
teaterforestilling..

og
skapte

et 
øyeblikk 

av

sølepytthjerte-magi!

Søtingene!


Ja..

jeg
måtte bare
 gripe den bitte lille
gleden!


Slike
små gledesøyeblikk 
dukker jo ofte opp
 sånn

  i
forbifarten..


vei til noe
annet!


Jeg
skulle egentlig
bare ut å kikke litt på hvordan september 
jobber i kulissene!

For


scenen..

jeg
ser jo det at
 september forbereder seg
til spennende og fargerike forestillinger nå framover
høsten! 

Jeg 
er ganske spent
 på hvem som skal ha hovedrollene på høstscenen 
 her i år!

Det
kan jo være noen av
de gamle kjente skuespillerne..vi kjenner jo ganske godt enkelte av dem..
og de er herlige, erfarne skuespillere på høstscenen..men  kanskje vi får oppleve noen nykommere også?

Spennende 
om det dukker opp 
overraskelser! 

Kunne gjerne
 tenkt meg rørende scener..og forestillinger som trollbinder publikum..
 og masse morsom stand up..
så absolutt!

 Og mye moro i kulissene!

Vi
må nok bare vente og
 se!







" Nå er høsten her
og høsten er en liten gul mann
som kommer ut av skogen
med kofferten sin og plukker lauvet ned av
trærne og tar med seg blomsterstilkene og mange
av fuglene, og så maler han himmelen
grå og mørk, og lager triste søledammer på veiene. "


Arild Nyquist

Fra ÅRETS TIDER








Septemberhimmel

over
høstscenen..





modne
sukkererter

roser

og
Trulte

i
kulissene!






I
hagen min
så er det ganske
stille..

og

forestillingen?


Den
går sin gang
med nye aktører hele
tiden..

sceneteppet

går

aldri
ned..

i
dag

var
det

de
to
små

sølepyttvennene

som
hadde
hovedrollen!

Jeg
lover å vise deg
 hva som spilles her på scenen nå
framover høsten - og jeg vil tro at det blir intense..ganske varme 
og nydelige høstfarger som henges
 opp 

i
kulissene! 





Jeg
gleder meg
 til å dele høstgledene med 
deg!


Vi sees!


Kommentarer

  1. Fine betraktninger om høsten og noen veldig sjarmerende sølepyttvenner!

    SvarSlett
  2. Så koselig skrevet! Sølepyttvenn var et morsomt og innholdsrikt ord.
    Gråspurver er morsomme. De har vært nesten borte, men nå er de her igjen OVERALT. Gleder meg til at du gjør høsten vakker for oss gjennom odene dine.

    SvarSlett
  3. Nydeleg skreve og så fine bilete!!
    Ikkje triste sølepyttar dette nei ;-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg