Gleder med omtanke..






Basilikum er ikke
så glad i utelivet på våre kanter!

Den er så følsom for trekk og temeratursvinginger, og min erfaring er at
den blir mer puslete og småvokst utendørs - så derfor velger jeg å la den kose seg inne -
 for å vise den litt omtanke!

Siden min basilikum
vokser i vinduet mot vest hele sommersesongen,
så blir den ganske stor,  frodig og fornøyd, og dette gjør at jeg kan knipe den kraftig tilbake 
to-tre ganger i løpet av en sommer!

Bladene egner seg ikke
til tørking, så basilikum fryses ned i poser, og legges tilgjengelig i fryseren.

Posene fylles, og klemmes flate, med baktanke - 
slik tar de ikke så mye plass, og basilikum kan taes rett fra fryseren og 
smuldres direkte i maten. 





Her står basilikumen
ganske så ribbet tilbake, den er klipt ned for andre gang, men det vokser stadig nye blad,
så med litt gjødsel og omtanke i ny og ne, er det gjerne først i september jeg flytter
krukkene ut av kjøkkenet for denne gang.




Et lite prøveprosjekt i dag
er denne flotte melblandingen som jeg fant på butikken Sunkost!
Dette er en kornblanding av den gamle sorten emmer, som er en enda eldre type mel enn spelt - veldig spennende!

Bakingen av to brød var utrolig enkel-
følte nesten at denne kornblandingen var laget med så herlig omtanke!

For slik kan jo de fleste lett bake sitt eget brød - uten tilsetningsstoffer og kun økologisk -
jeg tilsatte kun væske, gjær og salt, og så - vips!




Mel

med

så 
mye 
næring 

og
omtanke..










og





stod en bukett
 knallgule solsikker
rett utenfor døren min og strålte så 
veldig - 

de
lyste

fylt
av

så 
masse

omtanke!




... the smallest things ... P.S. I Adore You: Prints for Brielle:



via | we must be the change we wish to see in the world:

Stay positive with this helpful reminder to enjoy the small stuff.:


Kommentarer

Populære innlegg