Tid for dill..



dag er det
små bunter av lysegrønn og 
velduftende dill som får oppmerksomheten her i
kjøkkenkroken!




Årets
dill kom seint i vekst
her hos meg, og den er så spinkel enda -
men jeg har begynt å tørke litt av den, mens jeg stadig håper at den vokser seg mye frodigere
gjennom sommeren! 

Dill 
er ikke det 
krydderet jeg bruker mest av,
men i noen matoppskrifter er den uunnværlig synes jeg,
spesielt i vegetarmat, til fisk og skalldyr 
og så til noen
risretter.




Årets
herlige

dill..












Dillen
skal være tørr
når den legges i urtetørken, og så
sjekker jeg at den er helt
 ren, frisk og 
fin..




før
den legges lagvis
til tørking på 40 grader - 
det tar nok noen timer før den er
knusktørr!













ble det ikke bare tid for 
dill!

 Det
ble også en stund med 
koselig lesing i en ny bok jeg har fått -
den heter Hagepsykologi av Grete Nordhelle,
en bok om naturens harmoniserende kraft.

En annerledes hagebok - 
kjenner allerede at jeg liker den, så det blir spennende
 å fortsette lesingen!















Kommentarer

  1. Dill blir det aldri nok av! Jeg henter den inn om sommeren og bruker den til laks og makrell, sammen med sitronmelisse. Resten fryser jeg så jeg har om vinteren, det går veldig fint :) Hvis jeg klarer å dyrke nok da :) Dill er litt vanskelig av seg, og vokser sakte. Men så er den til gjengjeld kjempegod Ha en fin helg :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg