Livets flo og fjære..


Av og til kan det være lettere

 å ha det

 kjempetravelt..

og ha mange baller

 i lufta..

enn å bare ta det helt med

 ro! 

Tanken

 på 

ensomhet..og stillhet 

 det er jo nesten litt nifst

ja, følelsen kan gjøre oss både skrekkslagne og ganske så skremt!

Du vet.. 

tidsfrister..

 press..

høygir..

og
 
full gass!

 Når det koker skikkelig i toppen ..

og

et aldri så lite 

pusterom

er langt unna

 virkeligheten!

Det kan jo føles som at det virkelig er i slike situasjoner..under press.. at vi virkelig får vist 

effektiviteten vår og  hva vi

 kan!

Men tenk på

 flo og fjære..


  
.. tror du ikke det er meningen at det skal være flo og fjære i livet vårt også?


Naturens 

eget

 pusterom?


At kroppen trenger tid..

 med

langsom rytme

i

flyt

langt borte

 fra 

adrenalin og stress?


Følge

 livets flo og fjære..


for å komme

 i 

kroppslig og sjelelig

balanse

jeg tror så absolutt at vi trenger det!



Vi behøver at livet vårt går

 i 

 bølger..

Bare tenk på havet!

Havet blir aldri lei

 av 

 flo og fjære!

Jeg har 

noe

 å lære 

av

 havet..

jeg vil sette pris på 

at

 livet

svinger..

at livet gynger i en behagelig rytme


jevne bølgeslag


for jeg tror det er slik naturen har ment det skal være!


livets flo og fjære..

er nødvendig 

for

 deg og meg

når vi trenger et pusterom!

Det hjelper oss til  å finne

 roen

 inni oss

når adrenalinstrømmen blir for

 sterk..

 da er det befriende å kunne

vende

 tankene våre

mot

 havet..

å bare være..

   


..kunne være midt i evige øyeblikk i tiden..


kunne hvile i stillhetens vugge


kunne vandre i lyset


og kjenne at akkurat nå!


Nå puster en så mild vind inn over livet mitt!

Ja, akkurat nå

  hvisker den på sitt eget språk..og dytter meg så varsomt 

videre..den puster og puster meg

 i nakken 

mens jeg bare går her og slipper

 det gode livet
   til!



Kommentarer

Populære innlegg