Mars står for lengsel..

Men også for forskjeller..og muligheter!

Og så store variasjoner da!

Ja, for noen steder i landet vårt er det snø..og kaldt og kanskje sola skimtes bare borte i

fjellene? Kanskje du ser et glimt av den, men ikke akkurat der du bor?

Mens andre steder kom den kanskje nylig inn og skinte på deg gjennom vinduet?

Akkurat nå?

Det var så utrolig deilig..og det ga deg den helt herlige optimistiske følelsen!

Lyset er så utrolig flott nå på denne tiden!

Det er så skarpt..det skaper konturer

ja, det er helt herlig å fange de små øyeblikkene med fotoapparatet!



Min morgen ble magisk..



Med sola og lyset ønsker jeg mulighetenes måned velkommen!

Hver dag vil morgenene bli lysere..og ettermiddagene lengre..

men rommene for forandringer rundt oss og inni oss..

hva med dem?

Lengselen etter forandringer i naturen..lyset og varmen..tror du ikke at disse endringene som

bare skjer rundt oss nå i mars vil påvirke det som bor inne i oss også?

 At vi kommer litt mer opp..ut.. og fram?

 I lyset?

Ser flere muligheter?




Billy greier nesten ikke å vente på at jeg skal åpne Trultedøra.

God morgen,Trulte!

Velkommen skal du være ut i denne herlige morgensola!

Skal vi leke?

Mars..

måneden for lengsel..variasjoner..muligheter.. og

glede!

" Eg lengtar til den tid
då eg tala med stjernene
og månen og sola.
Då eg forstod kva fjella sa til meg
og kva vinden song om.

Nå går eg i byen.
Eg ser elektriske lys,
men eg kan ikkje tala med dei.

Marie Takvam
EG SÅG MOT DET ENDELAUSE ROM
"Aldrande drabantby"


Joda..mars..

kanskje lyset og varmen som kommer skaper optimisme til å være

takknemlig for alt..

mennesker og ting..alt som lever og gror..se på alt å betrakte det som en gave..alt vi

bare har fått sånn uten videre..det er jo helt utrolig!

Vi kan bare være i denne deilige årstiden!

Bare nyte den!

Så nå tar jeg siste slurken av kaffekoppen!

Jeg møtte nemlig ei dame her om dagen, som fortalte meg at hun kokte kaffe og laget ei riktig kosestund for seg selv når hun satte seg ned for å lese bloggen min..og jeg ble jo bare sååå glad!

Glede!

Så nå har jeg også begynt!

 Alltid kaffe eller tekopp! Og noe godt ved siden av!

Ha det fint i dag, til vi sees igjen!







Kommentarer

Populære innlegg