Min sprø sommersalat..



Du har nok oppdaget den

 du også!

Sommerkålen!

Knasende

 sprø

og 

bare lekker!

Den er fantastisk til

 middagsmaten..

men jeg har også

 en enkel favoritt

 som jeg bare lage når

 nykålen viser seg

 i butikken -

det er en deilig salat til rundstykker, baguetter 

eller rett og slett

 brødskiver og knekkebrød!




2-3 raspete gulrøtter
en skalk fint oppkuttet sommerkål
10-12 skiver sylteagurk i små biter(eller mer)
en pose lettmajones eller lage majones selv.


Alt blandes sammen med en gaffel - så enkelt kan det være!

Kjøp baguetter eller rundstykker, og du har en deilig sommerlunsj!

Savner du skinke, kan du legge skinke først og så salat

 på toppen.







Den kan oppbevares minst 2-3 dager

 i kjøleskapet..


men den forsvinner gjerne ganske så


raskt..



Jeg brukte speltbrød 


i dag..


kjempegodt!



Så er det jo ganske deilig å nyte disse


sesongvarene

følge årstidene..

det er jo nettopp nå vi har

sommerkålen!

Øyeblikkets

 sommerkål-glede!


Så er det herlig å ønske juni velkommen!

 Juni -

 med sommerdager, duft av syriner..

 blomstrende enger og de fabelaktige

 juninettene! 
 Vakre juni!

Nyt junilørdagen til vi sees! 



Kommentarer

  1. Jeg nyter dine skaperverk og dine flotte farger!

    Takk ! :-)

    SvarSlett
  2. Flott variant som må prøves ut.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg