Ett-roms til leie..


I
dag har jeg endelig
fått hengt opp den koselige fuglekassa
 som jeg fikk i
julegave!

Kanskje litt seint?

 Men
 nå har jeg i hvertfall
ledig en ett-roms leilighet i bjørketreet
her i Humlehagen når trekkfuglene
kommer tilbake!




Hengte
den slik at vi kan
se den fra stuevinduet og åpningen er i ly for
sørvesten..




håper
på kvitrende leieboere
snart!



En
deilig dag
 til å pusle litt i
hagen..

og
i sjøkanten holder noen
ender på med flørting - her er det hannene som kurtiserer - 
bruser med fjørene og skikkelig
viser seg!






Inne
gror det i krukkene som får bare
 ettermiddagssol!

Noen
 har spurt meg hvor mange frø
 jeg setter i ei så stor leirkrukke, og
her ser du ei krukke med altfor mye oppi, og ei med sånn passe...det er 12-13 spirer som du ser,
og det blir så kraftige stilker, at det er så absolutt nok.







Her
nederst så ser du at
 det er altfor tett, så her kan jeg fordele spirene i 
flere krukker.




Ja..

det er mye deilig
 hverdagslykke å føle på slike fine dager som
i dag!

Bare
gå rundt å kjenne på
gleden over så små 
ting..

kanskje
minne hverandre på
at det er jo her og nå det
gjelder?

Kanskje
hverdagen ofte er et 
jag?

Etter ting vi ikke har..eller at vi drømmer hele tiden om
hvordan alt skulle blitt hvis vi bare hadde litt mer?

Kanskje vi bruker altfor mye tid på å drømme om ting?

Av og til kan det være nyttig
 å bytte ut tankene litt..istedenfor alle " burde-tingene "og "skulle-hatt-tingene"
så kan vi notere ned eller si til oss selv alt som vi er glade for?



" Det er svært få mennesker som lever i dag -
de fleste forbereder seg på å leve i morgen."

Jonathan Swift






Nyt vårdagene dine og påsken til vi sees igjen!

Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Så spennende med nytt ett-roms! ;), og du, så fint at du viser hvor mange spirer du har i krukkene dine! Nå må jeg til å tynne ut... :)
    Det vokser og gror i stuevinduet! :) Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg