På sparket..



Det
males lister,
 dørkarmer, vegger og tak
 her hos oss i Humlehagen for tiden -
og det er ganske så rotete rundt
oss!

 Men
 likevel - det går jo an å bruke
spisebordet!






jeg flyttet 
vekk maleutstyret
inntil veggene, og brukte
litt pynt jeg fant i
 farten 

og
 lagde familiemiddag
på sparket..




påskelilje - krukken

flyttet
jeg bare inn fra 
skrivebordet
mitt..





" Jeg kan fortelle deg hva himmelen er for meg. Det er dette
bordet her, med alle jeg noen gang har vært glad i, sittende
rundt. vi spiser et festmåltid vi har lagd sammen, og vi ler
og forteller historier. Noen ganger gråter vi litt også, men
for det meste har vi det storartet. Det er min himmel."

Abuela Lola

Fra boken Mofongo - Mat for sjelen.





Skjell

og

yndlings-lyktene..

(Riviera Maison)




Mat!

Hverdagsmagi!

Tradisjon..minner..inspirasjon..
helse..sunnhet..vekst..trøst og
glede!

Mat
samler små og store
sjeler!




Men -

noen
 ganger?

Da 
skjer det et merkelig
 mysterium!

 Slik
 at sausen..
den bare skiller seg.. og den fantastiske
gryteretten..den svir seg helt fast i bunnen på
kjelen!

Og -
deigen!

Den
 bare synker helt
 sammen..

sånt skjer!

Vi må ikke miste motet!

For vi må gjerne lage en matrett flere ganger før den "sitter"!
Vi måtte jo øve før vi fikk sertifikat også, ikke sant?





Hvis
jeg plutselig sånn
 "på sparket"  synes at jeg har
litt for lite blomster til å pynte bordet 
med -

så 
er det dekorativt
 med oppskjært fargerik frukt!
Og da kan jo gjestene bare spise og kose seg masse - med
bordpynten!








Fruktfat og salt/pepper bøsser 

fra 
Riviera Maison.




Ønsker alle bloggleserne en fin-fin kveld!

Takk til dere for så koselige kommentarer!
Velkommen til nye følgere på bloggen - det er så kjekt! Håper dere vil trives med å kikke innom
Humlehagen!

Gleder meg som alltid til neste gang vi sees!







Kommentarer

  1. Å så kjekt! Nydelig og fargerikt bord! Og så fine ord! :) stor klem :)

    SvarSlett
  2. Åååå så koselig,fargerikt og innbydende bord:)er alltid så kjekkt å lese dine innlegg og sjå bildene dine!

    Ønsker deg ei fine helg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Flott skrevet :) med lekre bilder til. God helg til deg.

    SvarSlett
  4. Så lekkert som alltid, bord, mat og innlegg og ikke minst tekst.
    Jeg koser meg på din blogg, god helg fra Marit.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg