Mellommåltid..


Denne
søte kompisen satte seg bare plutselig ned
utenfor vinduet mitt - den satt og satt ..så fredelig og kikket - 
den glodde slik som dyra ofte gjør..på alt og på ingenting - slik satt den bare lenge 
når jeg skulle nyte et
deilig

mellommåltid!




Sukk..

det
ble en slik deilig fred og ro rundt meg!
Det var så godt å hvile øynene på den - det var en slik smittende ro og fred over fuglen - 
akkurat i dag!

Så jeg satte meg ned og bare glodde utover sjøen jeg også.. 
jeg glodde og glodde.. på måsen.. og på himmelen.. og på solen mellom trærne..og på fjøra..og på våren og på ..

ja, 

egentlig

alt
 og

ingenting!




Mellommåltid..






godt


i
magen




og
ro




i
hjertet..




og

føde

for

sjelen!





satte
jeg

døra
mi


gløtt..

for

å
 lytte

 for
jeg hørte jo noen
lyder?

Musikk?

Da hørte jeg musikken!


Ærfuglene!

Ute
 på

 sjøen!

Og -


hadde

et
lite
kvitre-orkester

øvelse!

Inne

i
hekken!






" Lytt til fuglesangen. Den er
fullkommen. Musikken og
naturen er gaver, men bare
hvis du er villig til å ta imot
dem."





Det
er

 alltid

 noe!


Noe

å

ta

i
mot

av

naturens
gaver! 

Husk

denne
 våren..

 å
 se!

 Se
etter
dem!

Gavene!


" Ta deg tid til undring og
ettertanke. Uten dette blir
livet bare eksistens."




God kveld til deg som titter innom Humlehagen!

Vi sees snart igjen!

Kommentarer

  1. Me er heldige som bur nær sjøen og får ta del i livet der.
    Du er flink til å legge merke til nyansane i kvardagen.
    Det er så lett at det blir ein vane det ein ser og høyrer.
    Eg skal bli flinkare, lære av deg :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så fint dette var! <3

    SvarSlett
  3. Så deilige bilder, her er det kun ærfuglene og måkene som lager lyd. Ellers så er det helt stille nå. Ha en flott torsdag.

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Tusen takk for komentar
    og koselig at du stakk innom.
    Jeg er oppvokst ved sjøen,kjenne sjølufta
    høre bølgene ja det er noe
    eget med dette også.
    Savner dette må jeg si.
    Fin blogg du har og fine bilder du viser.Herlig.
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Jeg linker og følger din blogg.
    Hilsen fra Ella.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg