Det nye rommet..





 Det kan være
ganske spennende å komme inn i et annerledes rom!

 Spesielt hvis rommet er helt nytt, 
og hverken du eller jeg har gått inn i dette rommet før!

 Det nye rommet har så lyse,
 fine fargenyanser..og det er så lekkert - det er stort, åpent og ja - skikkelig innbydende!

I min verden
så tenker jeg ofte på at du og jeg - vi vandrer hele tiden omkring - vi går i løpet av livet vårt ut av og inn i forskjellige rom!

 Noen rom er veldig gode
 å være inne i - sånn som rommet for glede for eksempel!

 Det er fantastisk å oppholde seg i glede-rommet! 
I rommet for glede oser det av gledeføleser, det høres en smittende latter og i veggene sitter det gode varme følelser og smil.






Så går vi av og til
inn i rommet for sorg - og inne i sorg-rommet kan det være vanskelig å vite helt hvor vi skal gjøre av oss! 

Inne i rommet for sorg
 er det ofte ganske så stille..det kan føles litt trangt.. og altfor mørkt,og det sitter så mange forskjellige følelser i veggene! 

Gardinene er alltid trukket
 godt foran vinduene i rommet for sorg - noen ganger helt til noen kanskje kommer å trekker dem fra?

 Og kanskje åpner vinduet?

I sorgrommet kan det være godt
å få lov til å være - i fred - og så kan vi komme ut i et litt lysere rom.. når tiden er inne for det.

Noen ganger kan
 et menneske plutselig kikke inn til oss i rommet for sorg..og kanskje vise oss den beste veien ut?

Kanskje - mens vi famlet så veldig..og letet så fælt etter lysbryteren..for vi så ikke veien ut av sorgrommet i det hele tatt..og akkurat da.. så kom det kanskje noen?

Alene eller sammen -
varsomt viser tiden oss veien ut av sorgrommet - og med så små..
så bitte små skritt kan vi kanskje bevege oss inn i rommet for - håp?

Eller inn i rommet for - tro? Hva med rommet for - kjærlighet?

Eller rommet 
for å ønske seg gode ting?





 
Slik vandrer vi -  du og jeg!

Fra rom til rom -
 noen rom går vi fort gjennom - for det går jo så lekende lett!

Ja, vi nesten svever avgårde - på glede-vingene!

Tenk deg da - sånn som rommet for lykke! 

I rommet for lykke er det masse forelskelse kanskje! 

Nyfødte barn..
bryllup..vennskap..løfter..kjærlighet..penger - og berømmelse også - helt klart!
Men også rom for den bitte lille lykkefølelsen i hjertet.. som det ikke er så lett
 å sette fingeren på!

Men hvor er det nye rommet?

Det var jo det nye rommet jeg egentlig skulle vise deg!

Det spennende rommet for muligheter!

Tror du det vil være lett eller utfordrende å gå inn i mulighetsrommet? 

Noen ganger tror jeg det kan være litt vanskelig fordi det kanskje vil føre til ei forandring?

Noe ukjent og nytt? 

Det kan kanskje føles tryggere å være i rommet ved siden av?

Å sitte litt på vent..
i rommet for drømmer..og fantasi..og kanskje håpe på mot..og håpe på at et under skal skje?

For det kan være ganske nifst å gå over dørstokken til
 mulighetsrommet!

Å gå inn i rommet for muligheter!

For der kan jo absolutt alt uforutsigbart skje!

I rommet for muligheter - der kan drømmer bli til virkelighet!

 Vi kan få muligheten
 til å utvikle andre sider av oss selv når vi går inn i rommet for muligheter!

 Og - noen ganger?

Da behøver vi faktisk
noen som hjelper oss til å finne veien fram til mulighetsrommet - for ofte er det så mange hindringer på veien -

 så mye som stenger.. 
utenfor også.. men ofte ligger hindringene inne i oss selv -
for hva vil andre si? 

Vil noen le av meg?
 Vil jeg gjøre en stor tabbe? Våger jeg en ny mulighet? Skal jeg være i tryggheten? Eller skal jeg virkelig prøve meg på en helt ny mulighet?





Så fint at
jeg fikk vise deg det nye
 rommet! 

Jeg glemte å
si at det er lett å gå ut igjen av dette rommet..og
det er ikke nødvendig å lukke døra helt..men kanskje ha døra bare litt på gløtt? Mens vi prøver ut
de nye mulighetene?

Men jeg lurer jo litt på hva du synes?

Om det nye rommet?

Det er så lyst og vakkert - og så spennende!

 Døra er helt 
åpen inn til dette fine rommet -
rommet for muligheter!

Jeg tror du vil like det!

 Døra står på vidt gap!

For deg!



Kommentarer

Populære innlegg