Lukten av lykke..



I
morgenlyset var det bare
nydelig å gå ute og kjenne på den helt spesielle lukten!
Vinden pustet så ømt og forsiktig i 
ansiktet..

og
hva var det
egentlig jeg gikk her og tenkte
på?

Jo,
 det er den
 lukten, du vet..den litt rå lukten av jord - den som kjennes ute nå om høsten..
eller hva skal jeg egentlig kalle 
den?

Lukten

av
lykke?







går jeg her da - inne mellom
trærne..

og
leter

jeg
bare leter rundt omkring -
 helt til jeg finner
deg!





For
jeg finner deg jo
alltid

kjære

november!


Jeg
 finner min
 november alltid - i alle rare, små og vakre
ting!





I
sildringen

kan
jeg høre november - når november synger stille mellom
tang, steiner og gule
gresstrå..





i
lengselen

kan
jeg kjenne den
 sitrende følelsen når november henter de kjølige, rimfrosne
 novembernettene..

 de
skal jo komme nå
snart..

for
november?

November
har kommet for å bli !
November trøster og holder meg så varsomt og beskyttende rundt skulderen
 når jeg stille velter krukkene mine i ly
mot

 en 
vegg..

og
så spør november
 meg om jeg synes det er
trist?





Trist?

Jeg
som synes det er
godt!

Jeg
nyter bare 
å være ei stund i den litt
 vemodige

stemningen

og

jeg
nyter å være
i

raslingen

 og

bare
lytte
 til

raslelydene!

For
november
rasler noe helt
voldsomt oppe i toppen på den digre
vintereika
mi!




Og -

så har november
kastet et lys av stråleglans over eiketreet
og malt eikebladene med gyllent
stjernestøv!




Tenk
at november kan skape noe så
vakkert!






fant
 jeg 

november





 i
gresset..

og

i

de
visne


rosene





og

i

et
farge-fyrverkeri

blant
nydelige

jordbærblad!





Og -

i
gnistrende

nyperosetrær!






tenker jeg at
livet - det er ei spennende sammenhengende
 reise.

Akkurat
 nå er du og jeg ute og reiser i 
november - og vi har et godt stykke igjen!

Skal vi gjøre denne reisen vår så spennende og innholdsrik som mulig?


Virkelig
 kikke godt etter
 hvor november egentlig gjemmer
 seg?

Hvilke gaver har november til oss på denne reisen?

Kan
vi stanse
opp litt oftere og kjenne
 på 

lukten av lykke?

I
 små 

og

 store
 ting?

Da
kan jo november
 bli ei veldig fin livsreise!
Der du og jeg kan nyte hvert øyeblikk - og kjenne på den gode
 følelsen av at
 vi?

Vi
to

vi
er
  alltid

 underveis.




descriptio...




håper jeg
at du også har hatt det fint
denne første helgen i 
november!

 Jeg skal
 delta på forskjellige arrangement
nå i helgene framover mot jul - med Pusterom-boken -
det er bare så utrolig kjekt, jeg gleder meg masse til tiden
framover!




Denne helgen var jeg på besøk i Eidet Kulturhall  på Vatne - tusen takk til alle jeg møtte - 
for så fine "møter" og gode samtaler - noen av oss ble rørt til tårer, men aller mest smil!

Jeg ønsker dere fine stunder med 
Pusterom i ord og bilder!

Vi sees!




Kjærlig
hilsen

Else Britt


Kommentarer

  1. Så koseleg!

    Fekk ikkje tid til Eidet diverre.
    Men kanskje du skal innom andre stadar før Jul?

    Fin november vidare :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! :) Ja, det blir noen flere steder før jul - det neste er på Ishavsmuseet på Brandal 16 og 17 november - det gleder jeg meg veldig til. :) Ønsker deg fine novemberdager! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg