Å fange hjertet..


" Se mormor!"

"Så heldige vi er! Plenen din er full av blomster!"




Ja, i dag hadde jeg fått mange gule blomster!

Løvetannen hadde slått ut
 i full blomst over natta, og plenen min lignet mer på et gul-gyllent teppe!
Fireåringen frydet seg og var helt overbegeistret og hoppende glad - og fikk meg til å føle at jeg nesten hadde hatt flaks som hadde fått så masse gule blomster!

 Men det var jo egentlig ganske vakkert!
 Med de knallgule lysende blomstene som spratt fram som optimistiske lysende soler
samme hvor vi gikk omkring!




En
lykkelig fireåring
 forandrer vårt syn på
verden!

Fireåringen

viser
oss

alt

det
vakre!

Det
essensielle

som

vi
ikke

ser 

med
"voksen-øynene"

 og

fireåringen

 fanger
hjertet..





" Fireåringer er en fantastisk oppfinnelse
og kan ikke gjøres ofte nok
de har svar på alle uspurte spørsmål
og spørsmål når svar ikke finnes
de raser gjennom huset
og skjærer seg som motorsager inn i all middagshvil
de ruller som dampveivalser over trette tær
og dingler som apekatter i slitte nervetråder
de okkuperer alle fang
og fanger alle hjerter


Tore Coward

" Et anker og et hjerte"





Vi flyttet uteburet midt oppi blomsterenga
så Flagre kunne hoppe omkring og spise løvetann - og i dag så spiste hun masse
gule blomster!





Trulte hadde ingen løvetann
inne hos seg, så hun fikk servering over gjerdet..
løvetann, issalat og druer -
grisegodt!




Mormor

 fikk

en
nydelig

 blomsterbukett..




og
 gikk så stolt
 og rik omkring - jeg som eier så mange tusen små
 løvetann-soler!


plenen

og

i
hjertet.



Kjærlig hilsen Else Britt

Kommentarer

Populære innlegg