Hverdagslykkefølelsen..


 
Noen
dager!
 
 
 
 
inviterer
 jeg den lille hverdagslykken
inn
 
 i
kjøkkenet!
 
Da
henger den
rosarøde hverdagslykken
på krokete greiner med fuktige blad og kaster stråler av
begeistring og glede fra store vaser utover hele
middagsbordet 
 
og
 
den
alminnelige
hverdagsmiddagen?
 
Den
blir løftet
opp til å bli litt mindre
hverdagslig!
 
 
 
 
 
 
Det
finnes ikke grenser
for hvordan vi spesielt på denne årstiden
kan lete i grøftekanter, i skogen, i hagen, på terrassen eller i
butikken
 
for
å invitere den
lille hverdagslykken inn
til oss i krukker og vaser for å sette farge på
 tilværelsen!
 
Tenk
på alle blomstene
som finnes på
jorden!
 
  

 
 
 Det
var litt for
 kjølig til å spise ute i
dag..
 
 
 
 
 
 
jeg prøvde
like godt det
nye uteserviset mitt innendørs
 isteden - 
 
og
inviterte
hverdagslykken med
til å stå og bugne i to store
 vaser
 
og
spre masse
 hverdagslykkefølelse
 
 utover
 middagsbordet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LYKKEFØLELSEN
 
mellom stemmene
i rommet
blant rotet
på kjøkkenbenken
under gamle aviser
og kaffeflekker
på et bord -
går lykkefølelsen
forbi
 
så stille
går lykkefølelsen
omkring i rommet
skaper rare
glitrende kaffeflekker
stjernestøvdotter
i krokene
 
på en rotete
kjøkkenbenk
smiler smulene
et lykkefølelse-smil
ved brødfjøla
 
 
(Else Britt 2013)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyt
årstiden til å
la fantasien og kreativiteten din
skape nydelige
buketter!
 
Inviter
hverdagslykken
 inn på en helt alminnelig
hverdag -
 
jeg
lover
deg!
 
Du
finner mange
fargerike hverdagslykkeblomster
akkurat
nå!
 
I
grøftekanten!
 
 
 
 
 
Ellers
så har jeg hatt data-krasj - har holdt på i kveld med å innstallere meg på
ny datamaskin - så jeg har savnet dere noen dager!
 
Takk for at dere har tittet innom bloggen likevel!
 
 
Kjærlig hilsen Else Britt
 
 
 
( Uteserviset mitt er kjøpt på OBS hypermarked - laget av bambus og øko - vennlig. Finnes også i ensfarget off-white farge.)
 
 


Kommentarer

  1. Hverdagslykke, den aller beste lykkefølelsen! Takk for at du klarer å sette ord på denne gode og sterke lykkefølelsen, og for at du deler din egen hverdagslykke så raust med oss, i ord og bilder!

    SvarSlett
  2. Takk, Tone for at du kikker innom og deler de små hverdagsøyeblikkene - det setter jeg stor pris på! :) Og hverdagslykken er noe rare greier..den dukker gjerne opp når vi aller minst venter det! <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg