Sjarmør på bordet..


Krukken
med rosmarin
 stod inntil husveggen i hele
 vinter! 

I
all slags
vær stod den der i ly -
helt til våren kom med lyset og varmen 
og fortalte meg at nå var det snart på tide
 å åpne øynene og alle
 sansene!

Og
jeg?

Jeg
kunne bare snuse 
inn den gode rosmarinduften 
og smile litt for meg
 selv

 der
 den stod så grønn
og absolutt helt klar for sin plass
 på scenen i en ny
vår!

Det
var ikke så veldig
lenge før den stod der med intenst 
lyseblå blomster på alle
greinene

den
sukket så
 fornøyd


scenen!

Mens
jeg kunne la
meg forbløffe og bli helt
 betatt og forelsket av å ha en slik
 storsjarmør

 på
bordet!




min
nydelige
rosmarin-sjarmør


bordet..




Rosmarin..

et
symbol

på 

vennskap

 erindring

og
lojalitet




den
kalles også havets dugg -
 det kan du lese mer om hvis 
du har lyst
her.




" Hva mer kan man begjære enn en liten hage å
spasere i og det uendelige å drømme om. "

Victor Hugo (1802-1855), fransk dikter



Choose joy quote via Ups, Downs, & Roundabouts at www.facebook.com/UpsDownsRoundabouts



Skap en herlig fredag der du er - og god helg!

Vi sees!


Kommentarer

  1. Så herlig om rosmarin! Ingenting er som dufter nå på denne tiden, det må bare nytes! Takk for inspirerende tanker og ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du titter innom! :) Ja, nå er det masse godt å snuse på i krukker og bed - juni må bare nytes og smakes på! :)Ønsker deg en fin dag videre! :)

      Slett
  2. hej else-britt. hvor er den fantastisk, din rosmarin. jeg har aldrig haft én med så fine blomster. heldige dig!
    jeg synes, rosmarin er så stærk, giver så meget håb om vinteren. jeg ved ikke, hvor mange vintre, mine rosmariner har været dækket i min tidligere have, af bunker af sne - og alligevel har de givet af deres fine grønne blade vinteren igennem og vokset sig endnu stærkere igen om foråret. det er magi.
    jeg har kigget med på din blog et stykke tid og synes du har så meget smittende livskraft! og dine ord falder ned på computerskærmen som musik.
    tak:)
    klem fra laila

    SvarSlett
  3. Hei Laila! :) Så glad jeg ble for hilsen fra deg på min blogg - det er først når ordene møter leseren at det skjer et virkelig møte..det er jo først da at alt som skrives får en betydning, så dette var deilig å høre! :) Hele meningen med bloggen er å spre glede og livskraft - gjennom fokus på små detaljer og bitte små hendelser som er veldig små..men som kanskje er de største - likevel? Takk for at du følger med på "det lille livet" i Humlehagen, Laila - jeg setter stor pris på ordene dine. :) Klem fra Else Britt <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg