Julebakst på døren..



A wreath for each month of the year is a nice idea  #art #journal

Jeg kan ihvertfall ikke takke meg selv for 
at jeg har fått den aller første julebaksten i fryseren! Plutselig så kom to pakker med flotte,
 nysmurte lefser inn døren - gjett om jeg ble glad! De lå ei stund på disken og fristet veldig, men jeg stålsatte meg og gikk bestemt ut i fryseren med dem - tenk så deilig det blir å ta fram lefser i julen! Disse lefsene er bakt med spelt, og smurt inni med godsaker som gjør at de smelter på tungen. Tusen takk, Randi, for den aller første julebaksten min!





Så synes jeg 
denne eplemosten fra Telemark virket
veldig fristende her en dag da jeg tittet etter jule-godsaker i butikkhyllene! Så innbydende og riktig "julete"emballasje og sikkert nydelig for både
 store og små! 

Jeg vil servere den
 i sammenkomster nå i adventstiden, og også i selveste julen hvis vi liker den. Det står på pakken at akkurat denne eplemosten har en helt spesiell
 unik smak!




På grunn av
 lefsene som bare kom feiende inn døren, så fikk jeg et aldri så lite puff til
å komme meg i gang med gjærbaksten! 

For det er igrunn
 forskjellig gjærbakst til frokost og lunsj som er veldig populært her hos oss -
 alt fra det helt grove brødet - til tebriks, forskjellige rundstykker og
 noen andre fristende brødsorter!




Så i dag ble det julebrød!

Du finner oppskriften
 her på Humlehagemat hvis du har lyst til å prøve.
Det er veldig enkelt! 

Du må bare beregne
 litt god tid til hevingen siden julebrøddeig hever litt lengre enn 
f eks vanlige boller.




God kveld til deg her fra Humlehagen - vi sees!






I think this is such a simple and beautiful way to show your love for someone, whilst also recycling left over wood! Sustainable love!





Passez nous voir, nous offrons régulièrement des ateliers de PHOTO ANIMALIÈRE :) www.facebook.com/PHOTOSERVICE.CA




♥- so adorable... would even be  darling for an engagement party or wedding rehearsal...



Kommentarer

  1. Så koselig da å få levert julbakst på døra.
    God gjærbakst må en ha i frysen til jul.
    Så det er det som står øverst på julabakstlista her nå.
    Grove speltrundstykker liker vi. Men må jo også ha
    julekake med rosiner. Med smør og geitost på så er kosen reddet.
    Ha en herlig adventsdag :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg