Romjulssysler..





Det
er stadig noe
å sysle med i romjulen ved siden av
de vanlige gjøremålene
 som går sin 
gang!

Tja..
du vet sånt som 
matlaging, lufting av hunder,
 Trulte-stell, rydde litt både ute og inne -
ja, det er egentlig noe trygt og godt med disse helt
 alminnelige hendelsene som 
jeg elsker å  kalle
for

hverdagslykke-ting!

Dette


veldig

alminnelige -

som 
alltid bare er
 der 

selv
 om det er høytid
og uansett tid på døgnet
så er hverdagstingene til stede og lager en ramme og en
 slags struktur på
dagene!

Innimellom
hverdagslykke-tingene
er det koselig å holde på med helt andre
romjulssysler..


små
ting

som
å lese og kikke
 og gjøre seg opp noen tanker om
julegavene!

Jeg har fått så mye fint!

Det 
som er så
 morsomt er at jeg har fått så
mange helt forskjellige
 ting! 

Jeg
har fått alt
fra arbeidshansker, kosedress
 og kortreist
 mat -

til
 noe så utrolig
 lekkert jeg skal ha på meg når jeg 
skal slå ut
håret!





En
bitte liten
romjulssyssel er å flytte inn
 i den helt nye årskalenderen for 2015! Det er jammen ikke så mye å fylle inn enda -
kun to yogatimer på nyåret, en frisørtime og ellers
så ligger kalenderen der med blanke,
 uopplevde og spennende
ark!




Noen
har også tenkt
på at jeg storkoser meg med å lese om
alt som spirer og gror - og denne boken gir tips om å dyrke på liten plass!
I pallekasser, krukker og verandakasser - veldig lærerik bok og 
det er ikke fritt for at slike romjulssysler gir meg
vårfornemmelser!














Denne
yoga-kalenderen
er en avslappende romjulssyssel å kikke i -
den er deilig å hvile øynene på med
helt spesielle farger og
 bilder!










En verden. En kjærlighet. Et liv.




En
 romulssyssel
er å kikke litt nærmere i denne kalenderen - på symboler, 
på månefaser og finne ut hvilken
 betydning dette 
har

veldig
spennende!


har jeg
fått nye klær!
Derfor ble det en romjulssyssel
 å rydde plass i
klesskapet!

Det
er fint å kunne
ta bort noe gammelt for så å
legge på plass noe helt
 lekkert og
nytt!






Ellers
så lå det
ei lekker eske under juletreet!
Kanskje venninnen min tenkte at jeg trengte noe helt annet enn bare Trulte-støvlene?
Jeg kunne nok ikke skjule min store begeistring da jeg pakket
 opp disse alldeles kjempelekre
skoene!


ut i fra
variasjonen på gavene så
tar jeg hintet om å oppleve nye spennende ting i 2015 - gjerne på høye hæler!
Jeg lover å nyte og utforske hele spekteret fra å grave i jorden, smake på nye ting til å ta på
 meg disse superflotte danseskoene 
og slå ut håret!





Hva synes du?

Jeg elsker disse skoene allerede!

Gleder
 meg til å bruke
 dem mange ganger i året som
 kommer!




Kjærlig hilsen Else Britt



( Sko fra Bianco Moagård, Ålesund)


Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg