Gourmet-måltid til de minste..


Create this simple, unique and inexpensive to make bird feeder for yourself, or for that bird lover in your life.


Januar
betyr matrester i kjøleskapet!
Jeg hadde liggende halvparten av en pakke med
Flott matfett -




helt
ypperlig altså til å lage 
et riktig gourmet-måltid til de bitte små fjærkledde
 vennene ute i
hagen!




Et
krus

med
fuglefrø..




blandes
oppi avkjølt smeltet
Flott matfett..





to
små
kakeformer

12 cm

i
diameter

fylles
med fettet og
frøene

og
vips!

Å
lage 
fuglekaker går veldig
raskt!





Jeg
strødde
 kakesmuler på toppen
og tegnet et
hjerte -

tror
du ikke
dette blir en deilig
 overraskelse å sette de bitte små nebbene
 sine i på en søndag 
morgen?






står de i
kjøleskapet.

I
morgen tenkte
 jeg å servere gourmet-måltidet -
og mens jeg står og titter inn i kjøleskapet på de små formene med fuglekaker,
så må jeg smile litt for meg 
selv.

Det kommer plutselig sigende en sånn rar hverdagslykke-følelse.

Fuglekaker.

En liten alminnelig hendelse bare.

Noe så enkelt som fuglemat.

Er dette noe å skrive om?

Har fuglekaker noen betydning i den store sammenhengen?

Jeg tror ikke det.

Men det betyr noe for meg.

Jeg kjenner faktisk at jeg gleder meg til å legge de små kakene ut på foringsplassen i morgen!

Jeg greier egentlig nesten ikke vente!

Jeg måtte bare fortelle deg om fuglekakene.

Igrunn så lite, men likevel så stort.

Noen ganger er det de små hverdagslykke-tingene som er så små, som likevel oppleves store.

Akkurat
i dag var dette min bitte lille uventede
hverdagsglede.




Videre
ser du noen
tips til å lage forskjellig fuglemat hvis du
har lyst til å leke deg litt du
også!

Vi sees!


the garden-roof coop: DIY Suet Wreath


For the birds. See more: http://www.the-scoop-on-wild-birds-and-feeders.com/bird-seed-feeders.html


How to Make a Hanging Orange Bird Feeder | Citrus birdseed ornament filled with gelatin based birdseed mixture recipe


Hollow out an orange and fill with seeds to feed your feathered friends.


Bird Seed Blends & Mixes


Make your own suet blocks for the birds


Beautiful Bird Feeders...oh how I miss the snow! I would love it if Georgia had snowy winters like up north! This is so pretty!



good way to use up the apples that aren't great


Pinecones rolled in peanut butter rolled in birdseed. It's so funny to watch the squirrels nab these and eat them like buttered corn on the cob!  :D


Make friends with the birds... One of the thinks I love about working in the garden is how the birds talk to you!


DIY Flowerpot Bird-Feeder (An Orchid pot with pre-made holes was used here, but holes could be drilled in any pot really)


.PACIENCIA,CUIDADOS,TIEMPO y MUCHO,MUCHO CORAZON...PERO QUE BONITO ES TENER UN PEDAZO DE PARAISO EN TU HOGAR!*


Humlehagens Facebookside finner du her.

Kommentarer

  1. Så fine bilder du viser. En inspirasjon til å lage god mat til småfuglene!
    Godt Nytt År til dere i Ålesund fra oss to i Molde.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg