Forventnings-glede..


Det
er fint å våkne
opp en søndag morgen
og kjenne på at kroppen er fylt av
en aldri så liten forventnings-glede til
den splitter nye
dagen!

Forventning.

Forventning til hva?

Forventning til meg selv eller andre?

Der
ute i den nye morgenen 
er det ikke så vanskelig å fylle opp forventningene til meg selv.
For det er kun jeg som selv må oppdage gledene og skape
de gode øyeblikkene med de gledene som 
ligger der ute i den nye dagen et
sted. 

Jeg
må ta et godt
 grep omkring gledene så fort jeg finner dem - 
og holde dem fast som en
 kjær og dyrebar
skatt.






Denne
morgenen planlegger
jeg lunsjen tidlig fordi jeg ønsker
at måltidet skal bli noe å glede seg til!
Urtene står så morgenduggfriske etter den regnfulle natten -
jeg har rester av loff og
 mye annet
 godt -

slik 
kan maten stå 
på disken og skape en aldri så liten forventning
til foremiddagens
måltid! 











Det
er fabelaktig å
betrakte alt det fargerike og flotte
som vokser opp av 
jorden!

Men
jeg må selv
velge at dette er betydningsfullt
for meg og gi det en egen
verdi -

jeg
må selv velge
å se det og kalle det for min glede-
 for dette er en gave jeg
kun kan gi til meg
 selv

ingen
andre kan gi meg
det.

Å
se

eller
overse -

å
gi

det 
en
betydning -

valget
er
mitt.






Urtehagens
gleder..




Å
se gleden i 
andre sitt blikk over et nybakt
brød..

det
gir masse
glede!




Endelig
ble det en etterlengtet 
lunsj.. 

og

det
er mye glede
i lyset og takknemligheten
fra andre sine
øyne!








Gleden
er stor over å få en
 kasse med de fineste settepotetene på
døra!

Jeg setter alltid noen poteter i jorda om våren.

Det
er fordi jeg
vil oppleve det forventningsfulle 
og gledesfylte øyeblikket når jeg skal se om det har blitt
mange små potetbarn om
høsten -

for

det
er kjempefint å se
fram mot en etterlengtet
glede!






har
 jeg

 noen

tomat-gleder..

disse
gledene skaper
jeg av små frø selv om jeg kan kjøpe dem
ferdige -

det
er bare for å
fylle meg selv opp med gleden over
å se at de vokser og
gror!




Nye
potter og ny-gjødslet
jord..




Rose-gleder..







Gleden
i kroppen over
Trulte som koser seg og rusler ute og spiser gress en
søndagsmorgen.

Frisk
luft.

Fuglekvitter!

Gleden
 kan finnes alle 
steder når vi skaper den selv og
 stadig leter etter
 den.

Har
du også oppdaget
at du finner mye mer glede når du velger å
se etter den overalt - og forventer at
 du også kan finne den når som
 helst?






Ønsker
deg en fin start
på den første uken i juni.
Gå på jakt etter DINE gode og gledesfylte
øyeblikk og kjenn hva DIN glede
gjør med deg og andre
 når du fanger
den.



Kjærlig hilsen Else Britt



Kommentarer

Populære innlegg