Den siste kyllingen..


Da går påsken mot slutten 

og

vi rydder opp

 i

 påskesnopet og godsakene

her hos oss

 i

Humlehagen!

Er det virkelig helt tomt da?


Vi som hadde såå mye

 godteri!


Men endelig!

  Bortgjemt i et hjørne

står godteskåla  

med en gul liten

marsipan-påskekylling !



Så søt!

Men hvem fortjener  en søt marsipan-kylling da?

Noe ekstra godt?






Det må jo være 

 Trulte!

Trulte -  som har vært i Humlehagen mens vi har vært på helgatur!


Hun har fått

godt 

pass og stell..

men kom pilende med høylytte 

"se meg da-ropegrynt"

da vi kom tilbake..

kjekke Trulte! 



 

Kyllingen venter

 i

Trulte-skåla..




Trulte sjekker matfatet sitt gjennom

gjerdet ..






Trulte sorterer alltid ut

 bananene 

 først..

favoritten!




Men her oppdaget Trulte

 kyllingen!


Ja, her forsvant påsken min!


 Absolutt siste rest

 av

 påske

ble borte i et digert Trulte- jafs!


Eller gjorde den det?

Er det virkelig slutt på påskekosen?


Har ikke jeg noen godsaker stående igjen i kjøleskapet?






Joda!

Nydelig  

sunndalsgrøt.. 

og

 vaffelrøre

 ble til påskekos

 i 

naustveggen..






Et lite

solglimt

 kom også forbi

 og

 forgyllet

 den fine

 stunden..





Snipp.. snapp.. snute!


Der forsvant det

 gule

 påske-eventyret

og

hele  påskefølelsen!

I et stort Trulte- jafs.. og resten tok vinden med seg..

 mens jeg ryddet sammen

 koppene og fatene

 ja, hele

 påskestemningen

dro så stille

avsted!

Men ok!


Jeg er jo helt klar!

Det er ei fantastisk tid som kommer nå!


Nå vaskes det klær, legges fram utstyr  og smøres gode matpakker..for 

 i

morgen?


 Da kommer hverdagen..

den gode du vet..

den kan bli din beste dag!




Men kjenner jeg ikke

 et lite stikk 

av gule

påskefornemmelser 

 i magen?

Hører jeg ikke

 knitring 

 av

 skritt i snøen?


Neida..det er nok bare 


påskestemningen
   min som går ut

 bakveien..

Den hvisker deilige fortellinger 

om

 vår!

 
Vi sees!


Kommentarer

  1. Svar
    1. He,he ja, det ble masse kosegrynting da marsipankyllingen ble fortært!;))

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg